måndag 15 februari 2010

Måndag = Ny vecka.
****
Ja en ny härlig vecka att sätta klorna i.
Jag har lite jobbprojekt på G och en massa träningspass inbokade.
****
Men idag har jag bara hemmet att pyssla om lite.
Ni vet det vanliga efter helgen, dammsuga och tvätta undan lite kläder.

Här är dom ny kuddarna jag nämnde i ett tidigre inlägg.
En del ser kanske att det har kommit in en ny soffa åxå.
Kan bara inte bestämma mej för om den ska målas vit eller om jag ska behålla
färgen som den är.


Tyget ska ialla fall bytas mot ett i rålinne eller vitt linne.
Men samma sak där, vilken färg då.
Har lagt ett lakan på dynan för att kunna se på ett ungefär hur det skulle bli.
Gillar snirklarna på soffan och jag tror ju att det skulle bli rackarns snyggt
om jag målade den vitoch en nötte och skavde den.
Jag funderar vidare.


Efter mina vita amaryllisar i fönstret har det inte blivit några nya blommor.
Det är lika där.
Kan inte bestämma mej för vad jag ska ha för blommor.
****
I helgen gick min mobil sönder helt.
Det var väntat men shit vad handikappad man blir utan.
Har kollat runt lite och har nu beställt en ny, en vit såklart.
****
Nu väntar det fina vädret på mej.
Kramellikram, Åsa.

2 kommentarer:

  1. Tack för lite inspiration......
    Jag tog ut min soffa för ca 4 år sen, men nu kanske den åker in igen.
    Jag saknade den lite nu när jag såg din.
    Jag tycker inte du ska måla den, men ett linnetyg vore snyggt som attan.
    Den bröt av väldigt fint å lagom mot det vita.
    Du klär väl om själv antar jag, själv anlitar jag en billig å bra tapetserare i Edsbyn.

    Hoppas du fick mitt mess...., om inte hör av dig i morgon fm.

    Tänk om jag vetat ang din mobil, jag har en vit till salu. Har haft den i ett halvår, men vi kommer inte överens så jag tänker ta min gamla igen.

    Ha en trevlig måndagkväll....de ska jag.

    Mvh Fröken Hemlig!

    SvaraRadera
  2. Jag måste säga att gillar affischen med texten bakom soffan.

    SvaraRadera