torsdag 22 juli 2010

Tur man glömmer fort.
Ja detta är självate midsommarafton.
Det var ju bara tur att ingen kom till skada när hela tältet blåste omkull över oss.
Min mans bror och hans familj kom till oss från Stockholm och vi skulle äta lite lunch innan
vi skulle åka till hembygdsgården med de små för att dansa till
"små grodorna".
När vi sitter där och ska ta en skål så far hel tältet rätt upp och pang över våran mat
och dryck och oss.
Ja herre gud vilken syn ha,ha.
De små barnen skrek hysteriskt och var livrädda dom stackrarna.
Gissa vad som händer då när vi försöker rädda porslinet och ta reda på allt så gått det går?
Regnet öser verkligen ner ja det kommer till och med hagel och jag börjar att skratta helt galet.
Ni vet ett sånt där skrattanfall som bara inte går att hålla sej ifrån och inte under några omständigheter går att stoppa heller.
Ja ni det blir en midsommarafton att minnas.
Här står min svåger och håller i de pinnar som inte gick av.
Rädda det som räddas kan.

Ja ni vad säger man om detta?

Otroligt nog så var det inget om gick sönder och ingen som gjorde sej illa.



Det hela slutade med att jag och Emma åkte fort som attan och köpte ett nytt tält.
När det kom upp kunde vi avnjuta denna fantastiskt goda tårta.
Det vattnas i munnen bara av att titta på den.

Det var en trevlig vecka med min svåger och hans familj och nu ser vi fram emot nästa gång vi ses.
Det får allt bli snart hoppas vi för vi saknar dom, men speciellt de små prinsessorna.

Ha det så bra i värmen.



1 kommentar: