onsdag 28 januari 2009

Morgonrutiner!

Jag är en mogen kvinna som kan erkänna mina fel och brister. Jaja ibland iaf. Min man(=raringen), han vet vid det här laget att det är lika bra att lämna mej ifred på morronen. Och jag kan bara hålla med han. Så han åker, snäll som han är in till caffeet tidigt för att förbereda allt till öppning. Jag får nån timme för mej själv, utan att behöva prata med nån. Jag lovar er för husfridens skull så är det det bästa för alla. Inte för att jag inte gör någonting alls. Nej då, jag brukar dammsuga och tvätta, fixa med disken mm. Så även denna morgon. Jag slängde ut mattorna och gick in i tvättstugan för att starta en maskin. Hör hur det dunkar och tänker att det rasar snö från taket.

När jag står i köket och dörren åker upp och raringen kmr in känner jag liksom hur jag får svårt att andas.

-Jag glömde nycklarna här så jag får ta nästa buss, säger han.
Tittar på klockan och tänker "shit", en timme tills den går.
-Men jag kan köra dej, om du vill, säger jag. Rädd om min egentid som jag är.
-Onödigt tycker han.

Gissa hur min dag blev...

Hej svejs för idag, Åsa.

Ska försöka lära mej hur man lägger in kort oxå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar