torsdag 29 januari 2009

Tålamod, tålamod...

...men jag har inget. Efter bara tre dagar är jag på väg att ge upp bloggandet. Ja det är sant.
Nu har jag försökt att lägga in statistik i högerspalten. Ser ni nån? Nähä, tänk att det gör inte jag heller.
Tack snälla Anette(lantlif)för att jag fått ringa dej, men jag är ett hopplöst fall. Har nu tagit hjälp av min kompis karl, och om inte det lyckas blir jag väl utan räknare.
Och jag som tänkte lägga in kort ikväll. Nja inte jag men lilla grabben.
-Inte ikväll för då har jag bandyträning och tyvärr inte imorron heller för då är det match.
-Ok, tänker jag. Som att han skulle va hemma med mamma och lillsyrran en fredagkväll.
Funderar på hur jag ska få han och va hemma lördagkväll när han säger:
-Tycker du att jag ska åka till Stockholm på lördag och gå på Körslaget?
-Klart du ska, jag vet ju att han inte har råd och ingen biljett heller. Det påpekar jag(efter att jag mer eller mindre har lovat).
-Jo men min "kompis" syrra har fribiljetter och det går gratis bussar dit och hem.
Precis som han säger det så kmr tre körmedlemmar in på cafeèt. Ja va säger man?
-Va kul, klart du ska åka. Tror inte att vi snackat klart om den saken än.
Ja vi håller på TEAM HANNA med Bollnäskören, det ligger liksom närmast oss,haha. Och på lördag är dom ju i final. Lycka till från oss!

Nu när Lillstrumpan lagt sej hade jag mina funderingar på om jag skulle ta och möblera om i vårt kök. Men raringen kmr snart hem och får väl ett sammanbrott då. Tar det kanske på söndag när jag är ledig.
Ska ta kort före och efter för det kan jag så kan jag lägga in dom sen. Vi har renoverat snudd på hela nedervåningen i våras/sommras. Det har rivits väggar, flyttats väggar och vi har målat, målat och målat allt i vitt. Nytt kök har vi, nytt badrum och tvättstuga oxå. Sen är halva vardagsrummet klart, tror jag. Sånär som på golvet. Men det tar vi med den andra halvan sen.
Oj vad tiden går fort. Nu ska jag hämta mina familjemedlemmar som kmr med bussen. Utom stora grabben för han ska sova hos sin gulliga tjej, sov gott.

Kramisar och kom ihåg att rösta LILA på LÖRDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar