torsdag 16 september 2010

Go´morron!!
Ännu en härlig höstdag att utforska.

Hade en liten rensning och städning häromdan och då åkte den här duken på.
Köpte den på Indiska för xx år sen.
Den är svart med blomsnirklar i beige.

Gillar inte att ha duk på bordet egentligen, inte en sån stor åtminstone.
Med alla som äter och på olika tider blir det ett jäkla skakande på den om det inte ska vara en massa smulor på den hela tiden.

Härom kvällen var jag och alla barnen (kors i taket) hemma själva.
Mannen var på utbildning i två dar och då bakade jag och Filippa scones, igen.
Ja ni fattar väl att det är omöjligt för mej att hålla på med GI och allt vad det heter.

Jag gillar att mysa med alla hemma, ja nästan alla ialla fall.
Vi tände ljusen och drack te till de nybakade sconesen.
Fick en marmelad av mannen med smak av hallon och choklad.
Den är så supergod till.


Väldigt gott blev det och det var hög mysfaktor ocskå =)



Här en jättegod maträtt med blomkål, bacon och ädelost.
Massor av grädde och "fet" creme fraishé gör att den är väldigt krämig och mättsam.
Hörrni svåra beslut ska fattas nu för jag ska iväg och köpa hårfärg.
Kan inte alls bestämma mej för om jag ska va blondie, littel goldie eller brownie.
Ja ni det är frågan.
Nedräkningen till Lördag är nu nära och det är dax att börja fundera på vad jag ska ta med mej för nåt.
Blir nog till att stå och prova imorron.
Nu blir det lite matlagning till ikväll för jag har lite att gör idag så skönt att ha det gjort.
Jag ska bl a kika in på Villa Vanilj som flyttat ner butiken till stan, spännande.
Vi hörs och ni får må bäst i dagens regn.
Men vad gör väl lite regn när vi har varandra?
Tjingeling!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar