torsdag 26 juli 2012

Att gå till sängs.


Man tänker aldrig så bra som när man ska sova.
Vare sej man vill eller inte.

Idag har jag varit och tränat två pass och det gick skapligt bra det andra med.
Men mååste hejda mej och inte köra för hårt när jag nu börjat att prova på lite styrka igen.
Ja för jag vill ju inte att skadan ska dras upp nu när det går åt rätt håll.

Men fick mej ett uppvaknande, av mej själv idag.
Har nu sen i förra veckan gått på ett program som heter Itrim som innebär viktcoachning och träningspepp i ett år.
Påminner om viktväktarna om ni provat det.
Ialla fall så har jag rivstartat och gått ner 5,5 kg och det känns fantastiskt bra.

Men nu till mina funderingar över dom närmaste dagarna då jag fortfarande är i rivstarten.
På Lördag ska vi på kalas och jag vet att det blir både middag och säkert en massa godsaker då det är två 30 åringar som ska firas.
Onsdag fyller Jacob år och nu funderar hans tjej på om vi ska ut och äta på kvällen med honom.
Trevligt?? Ja absolut.

Men jag slits mellan att stå på mej vad gäller min flytande föda och att äta med alla andra.
Men där kom finaste Anna in och fick mej att se det från en synvinkel som jag inte tänkt på tidigare.

Livet består av ständiga val och det är bara jag själv som kan bestämma hur jag vill ha det.

Som nu när jag gör detta så varför ska jag anpassa mej om jag vill äta eller bara ta en Loka eller kaffe med dom andra.
För sitta ner och prata och ha trevligt kan man ju ändå.
Eller??
Nä då ska jag behöva förklara mej och sen ska jag dessutom få höra vad korkat att göra detta nu när,,,,
Men om detta är mitt val så är det väl upp till mej att vilja dels lyckas och gå ner i vikt och att jag vill må bättre.

Som sagt livet är fullt av val och jag står inför val varje dag i olika sammanhang men det som är lite stört är väl att så fort det handlar om utseendet på ena eller andra sättet så har många något att tycka.

Är det någon annan som känner igen sej i det här??

Känner fortfarande att jag inte riktigt synkar mitt tänkande med hjärtat.
Men innan dagen D är där så har jag väl kommit till ett beslut hoppas jag :))

Ha nu tror jag att det blir träningsfritt imorron för med sex pass på fyra dagar borde jag väl kunna vila då.

Tack Anna för att du öppnade upp min gröthjärna idag.

Kram alla bloggisar,

Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar