fredag 22 maj 2009

Ditten och datten.

Igår fixades det lite här hemma. Tog bl a fram fåglarnas bad. I år fick det en annan
plats, under ett av alla äppelträd här hemma. Nu ser vi hur dom plaskar och har sej där i.



Här ser ni vad nära vägen vi bor. Men det går faktiskt bra eftersom vi har skärmväggen och sen den fina brudspirean blir det avskärmat ändå.



Jag la i en näckros. Inte för att jag tror att fåglarna bryr sej om den men det ser mysigare ut, tycker jag.



Även planteringsbordet fick en ny plats. Här kan jag dona mest jag vill men ändå vara med. På förra stället stod jag mera avsides.



Det är bakom bordet som jag tänkte ställa den gamla dörren. Skruva i en och annan krok för redskap och en ljuslykta eventuellt.



Här står jag på vägen och knäpper. Det syns väl här att vi bor i en rejäl sluttning. En snutt av huset kom med också. Busken planterade vi för fyra år sen bara så den har dragit iväg bra nog.

Är ledig idag och ska träffa en vän på stan. Är ledig i hela fem dagar och jag känner mej lite rastlös emellanåt. Men imorron tänkte jag börja på att måla på en del fynd jag gjorde förra året.

Ha en bra dag och helg och det verkar som att det blir skapligt väder här i Hälsingland.

Kramis Åsa.

1 kommentar:

  1. Tack för titten,men va kul att du hittade till mig,du ser ut att ha en trevlig bligg du ochså,jag länkar upp dig på min blogg mormorelsie så jag kan besöka dig lite då och då.
    kram
    ninni

    SvaraRadera