onsdag 27 januari 2010



Hallåj!
Trodde att det var dags för snön att så sakteliga smälta undan nu men icke.
Det vräker ner för fullt och då är det morgondgen som det varnas för.
Jag undrar hur det blir då?
***
Igår när jag skulle iväg och träna på kvällen så sprang jag runt och letade
efter mina träningsbyxor och då kunde jag inte hitta dom.
Nej dom var verkligen borta för raringen kunde inte heller få fatt i dom.
Vad göra?
Jo in till stan i ilfart, Filippa skulle till tandläkren halv fem och jag tänkte
jag måste hinna köpa ett par nya billig innan träningen börjar.
In på Team Sportia och letade, jo då jag hittade ett par.
Dom är stora i storlekarna så jag tror du klarar dej med en mindre.
Prova en mindre, säger hon.
Men det har ju jag inte tid med, endast tjugo minuter innan passet börjar nu.
***
När jag kommer ut så står det en förälder till en bandykille i Jacobs lag där och jag har sån tur att jag får lift till sporthallen, tack.
Mycket riktigt dom är ganska mycket för stora för mej.
Får låna ett par av en som råkat få med sej två par, tur igen.
***
I veckan har jag blivit varse att det finns folk som jag nu vet inte riktigt kan hanter vissa saker utan att det drabbar den som inte kan rå för "det".
Tråkigt men jag tar lärdom och passar mej framöver.
***
Nu blir det lunch och sen två pass i träningshallen.
Kör försiktigt alla,
kram Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar