lördag 2 januari 2010

Hej & Hå!
"
Hjälp vad halt det är på vägarna.
När jag åkte in till stan i morse så var det oplogat och med mina gamla glasögon, "really" gamla (repiga till tusen) så var det bara
ren lycka att jag inte hamnade i diket.
- Men ska du inte klä på dej, säger maken när vi ska åka?
- Näe, jag tänker lägga mej igen när jag kommer hem.
Då vet ju ni hur jag ser ut, mmm exakt.
Morgonrock den röda, den rosa möassan, min old glasöga och dom svarta höga stövlarna.
- Oj, värst vad du klätt upp dej och det passar verkligen med stövlarna, haha.
- Ja jag vet och inte behöver jag långkallsonger heller eftersom dom går upp en bit och ska jag köra i diket så är det ialla fall med stil.
- Ja jo men du kör försiktigt, snälla.

Det gör jag alltid, eller inte.

Men jag tror inte att han var orolig för bilen eller att jag skulle skada mej.

Nä, utan att frugan skulle behöva be om hjälp i den klädseln och han skulle behöva skämmas för mej.

Det sista är mest troligt.



På skåpet i köket har jag en liten samling av diverse saker. Men jag tycker om när
det är lite olika och kanske det inte alltid passar ihop heller.
I glasburkarna har jag haft saffransskorpor och kanelmandlar sen första advent.
Lätt att ta sej en bit om man blir sugen.


Filippa och Dollar på en prommis. Han har fått sej en jacka och det
behövs nog för kylan.
Uggsen var hon och handlade själv i mellandagarna och det var bra att hon
köpte sej ett par varma stövlar.
"
Nu ska jag städa in det nya året och sen ska jag kolla när Jacob har en bandymatch.
Några buketter med vita tulpner ska jag inhandla åxå.
Få se om granen åker ut idag eller om jag tar det i veckan.
"
Må så gott, Åsa.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Vilken go liten vovve du visar,ja vita tulpaner är för härligt det.
    Kram o ha en go kväll.
    ninni

    SvaraRadera
  2. Hej och god fortsättning!
    När får jag se dig i den klädseln? =)
    Ingen bandy för min del, dock en sväng till Eriks (men du missade inget) och sedan ett besök till ett par vänner. Grabbarna tog en sväng på varsin skoter och vi tjejer en slädtur - så vackert i solsken och gnistrande snö.

    Ha det så bra! Kram från Tintin

    SvaraRadera