fredag 8 oktober 2010

Tjenixen alla härliga Fredagspinglor!!
Här i vår lilla "hörna" (by) hänger molnen över oss idag.
Men vad gör väl det när vi har världens bästa Fredag :)
Ett stort moln har envisats med att parkera över mej med sen i söndags men igår
drog jag igång fläktarna och trottsade dom.

Många är krassliga nu det har jag hunnit läsa och det är väl bara att gilla läget.
För vi vet ju hur det ligger till,
hösten = förkylningstider.


Igår så bestämde jag mej för att måla om en hylla som stått i en av grabbarnas rum men efter en del ommöbleringar inte längre har någon plats där.
Så i förrgår när jag tog den stora grävskopan i Filippas rum och gjorde en rejäl städning och ommöblering där så visade det sej att när alla kläder kom bort från golvet så kommer hon att få plats med den i sitt rum.
- Men den ska vara vit mamma, påpekade hon.


Det var ju bara att görat så att den slipper stå ivägen här nere.
Men ni vet ju hur det är.
sällan får man väl göra nåt i lugn och ro.
Det händer inte här åtminstone utan det ska skjutsas en del med.
Frysa det vill jag ju inte och jag kan tala om att det här är riktigt snyggt om jag ska jämföra med hur jag såg ut i vintras när jag körde Filippan till skolan, hua.


Efter lite mat i magen så gick det skapligt bra att få fart på penseln igen.
Men har ett lager till att måla idag och sen hyllorn med.
Men nu har jag ju bestämt att här ska bakas kardemummasnurror också så vi får väl se när det blir helg här hemma idag.
Ni får ha en härlig Fredag i fina Oktober.
Kramar Åsa.

1 kommentar:

  1. Måleri mitt i vardagsrummet! =)

    Ha en fin helg! Kram från Tintin

    SvaraRadera