tisdag 1 januari 2013

Bara att fortsätta där det slutade..



                                      

 Välkommen det oskrivna året!!      

   

 
Det var hemma hos oss vi var och hade en mysig, skön och avslappnad nyårsafton. Förrätten som Bianca hade fixat med bestod av parmesanchips, rostade pinjenötter, cocktailtomater, rödlök, ruccolablad, parmaskinka och lite blåbärshonung. Så otroligt gott så det sa bara slurp så var den uppäten..



Jag hade lagt älgfilen i marinad och den stektes och tillagades i ugnen med klyftpotatis och hemlagad rödvinssås. En fräsch sallad till också.


Jacob, jag och Filippa myser mellan intagen. Så fantastiskt att min fina kille och hans tjej kommer hem och vill vara med oss och fira in det nya året. Jag kunde inte få det bättre. Filippa var också hemma med oss och det var hon som trixade ihop efterräten.


Min man och Jacob som båda bar slips kvällen till ära. Men J's slips var svart och mot svart skjorta och kavaj så är den inte lätt att urskilja på denna bild.


Här har vi den smarriga efterrätten. En `snabb´ cheesecake med passionsfrukt toppad med hallon och smält choklad. Åååh vad den var god och den kommer vi äta flera gånger garanterat.


                                       Fina fina killen.



                                    Fina flickorna Bianca och Filippa.
                                      Bianca bar också slips.


Tjingeling!!

Hoppas att ni hade ett lika magnific nyår som jag hade.
Nu sitter jag på jobbet och knegar min första natt på detta år 2013.

Lite spännande känns det med ett nytt år och alla dessa oskrivna blad som nu ska fyllas på med en massa härliga inspirerande saker.

Sov så gott ni som får och kan så hörs vi.

Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar