måndag 31 oktober 2011


I väntans tider...

Tycker att det ska bli så mysigt att få ta fram advents sakerna nu snart.
Brukar börja tidigare och tidigare med det och idag ska det bli lite fönsterputsning innan kylan sätter stop.

Ernst Kirchsteigers islyktor. Foto: Roland Persson

Sånna här fina ljuslyktor är så fina.
Enkla med tusen olika sätt att göra dom på.
Man kan lägga i små enriskvistar eller några röda bär när man fryser dom te x.

Hyacinter kan man använda till olika jularrangemang. Foto: Jurek Holzer/Scanpix

Åh, pärlisar.
Otroligt krispiga och jag gillar bäst när dom är i detta stadiet.
Innan dom slår ut och börjar bli långa.
Tyvärr så kan vi inte ha det här hemma då vi är några som är allergiska, :/


Hallåj! (sista Oktober.)

Hoppas ni mår bra friends and lovers.
Min magkänsla var rätt och det känns ju inte alls bra.

Har ialla fall jobbat i helgen och nu är jag ledig några dagar.
Tänker börja förbereda för advent här hemma så att det är bara att gå igång när det närmar sej.
Men jag brukar ju inte kunna vänta tills det är första advent utan kanske blir det att jag smyger igång redan till helgen.

Hur gör ni och ställer ni fram allt med det samma eller fyller ni på vartefter man tänder två, tre ljus i staken?
Jag brukar ta fram det mesta och sista åren har vi tagit in granen mellan andra och tredje advent.
Då kan man sen förbereda för mat och klappar och kalasbak i lite lugnare tempo.

Lite kaffe och sen är det väl bäst att sätta igång om det ska bli nån ordning här hemma idag.

P&K

Å





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar