fredag 27 januari 2012

När det ryker ur både näsan och öronen.
Då är det faan inte nådigt ska jag säga er.
Man undrar ju;
Hur lång tid kan det ta??



Några bilder från samma dag som jag kunde laga mat på spisen igen.
Inte undra på att jag är glad.


Innan jul, 18/12 närmare bestämt så gick våran spishäll sönder.
Riktigt dålig timing men men inte mycket att göra liksom.
Hade köpt den på IKEA för ca 4 år sen och som tur var så skulle garantin gälla om det var fabrikationsfel.

Det kom en man och hämtade den och sa att jag kollar felet och ser vad jag kan göra.
Gjorde klart för honom att om det inte var så att garantin gällde så fick han inte beställa reservdelar innan han ringt mej och talat om hur mycket det skulle kosta.
Inga problem, sa han. Jag hör av mej.

Men NÄR då kan man undra??

När vi var inne på första veckan i Januari, alltså 2 1/2 vecka utan spis så börjar man ju och undra.
Inte nog med det vi var ju utan hela jul och nyårshelgen med.
Dom värsta laga mat veckorna på året.
Ringer och får tag i gubben som säger att han inte riktigt vet vad felet är men att han har skickat efter reservdelar.
Det skulle ta 5 dagar så till nästa vecka har du spisen.
Men då undrar ju jag om det kommer att gå på garantin?
Vi får se hur vi löser det säger han.
Gaaah, hur kan du beställa utan att veta felet på den och jag sa klart och tydligt att DU får inte beställa nåt om jag inte vet hur mycket det kostar.

Vi får se om jag skickat efter rätt saker först annars så måste jag göra en ny beställning.
En till vecka går och den 16/1 ringer jag till IKEA och säger som det är.
Dom kontaktar gubben som säger att vi kommer i början på nästa vecka.
På Onsdag den 18/1 ringer han och säger att vi kommer imorron med den och att jag hade tur för det går på garantin.

Nähä du säger jag det är du som har tur om du får behålla jobbet efter detta.
IKEA var absolut inte nöjd med gubbens sätt att hantera detta så vi får väl se om han jobbar kvar åt dom.

Men visst blir man väl galen när man blir bemött så här?
Nu hade ju jag tur för jag har ju en vedspis som jag kunnat koka på.
Men det krävs lite planering då för att få upp värmen i den osv.
Om jag skulle koka ägg till frukost så kunde det ta upp till 1 1/2 timme innan det var klart från början med kall vedspis.
Inte så att jag var så sugen på ägg då kan jag säga.

Men nu är jag happy blogger igen och äter ägg till frukost nästan varje dag :)

Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar