torsdag 5 januari 2012


Proppmätt fortfarande...

Var ju på middag hos mamma igår och fick tjälknöl och potatisgratäng, yummie.
Men åt på tok för mycket så när efterrätten dukades fram så fick jag egentligen inte plats med mera.
Trodde jag ja.
Men är väl som kossorna och har fyra magar att stoppa i, typ.


Till efterrätt åt vi ris alá malta med saftsås.
Det var så gott att jag tog tre gånger.
Mätt - ja.
Konstigt - nej.

Tjingeling!!

Redan gjort helg och redan har en vecka gått på mitt nya jobb.
Så otroligt bra att vi får den här tiden med varandra innan det drar igång på 'riktigt' nästa Torsdag.
Känner mej mer och mer bekväm med gruppen som består av mej och sju grabbar/ karlar.

Om ni undrar över det klena antalet av girls så är det nog så att det är behovet som kräver mer av det motsatta könet.

Ikväll ska det färgas hår igen.
Mitt, som har fått en aningens silvrigare touch och nja me not like.
Lite ansiktsmask och piff innan jag kryper ner.
Fredagen erbjuder ett 6 års kalas och bandy.
Bandyn hör ju inte till ovanligheterna i denna familj direkt.
Inte kalas heller för den delen.
Inte när det är December och Januari för då har vissa planerat och andra inte så det är rätt tjockt på släktträdet dessa två månader.

På Lördag blir det 40 års fest och den ser jag fram emot jättemycket.
Kommer bli en fantastisk kväll med god mat och dryck.
Sällskapet går inte heller av för hackor för den delen.

Men nu håret, pust.

Må så gott

Å

2 kommentarer:

  1. Maggan Liljegräs5 januari 2012 kl. 20:49

    Snövit och de sju dvärgarna..........

    SvaraRadera
  2. Haha Maggan du har så rätt.
    Det finns säkert en av varje.

    Må så gott Å.

    SvaraRadera