torsdag 15 november 2012

Tidig morgon och recept...


Go´morron alla!!

Igår började dagen för mej redan klockan 06.00 på jobbet vilket innebär att jag kliver upp runt 04.20 om jag ska hinna i tid.
Var sådär lagom mosig och seg men bara alla vaknat så det blir lite att göra så att man kommer igång.
Jobbade till 19.00 på ikvällen såå att det var bara att bita ihop.
Idag började jag också samma tid men slutar runt 15.00, skönt och sen gör jag helg, juuuuhuuuu!!!!!!!!!!




Här kommer receptet på grytan som jag skrev om i ett tidigare inlägg.
Så himla god är den och kanske är det något för er i helgen att prova.

900 g fläskfile
                             2 stora eller 4 små starka korvar typ chorizo
                                               1 dl hackad ättiksgurka
                                               4-5 dl vispgrädde
                                               1 burk syltlök, 195 g
                                   1 burk svarta urkärnade oliver, 227 g
                                               1 strimlad röd paprika
                                               1 msk vetemjöl
                                               1 tsk mejram
                                               1,5 tsk salt
                                               2 krm svartpeppar


Putsa filén och skär i tjocka skivor som bultas lätt. Skiva korven och bryn den. Bryn filén.Krydda och strö över mjölet. Tillsätt syltlök, halverade oliver, gurka och paprika. Häll över grädden och koka 10 minuter. Smaka av med spad från syltlöken.
Servera med ris och sallad.

SMAKLIG MÅLTID!

P & K

Å

1 kommentar: