tisdag 2 januari 2018

I wish!!

Inget nyårslöfte men önskar mejj...

Hello!!
Ja då var det det här med löften hit och dit. Har du nyårslöftet framför dej som en pina eller något du får energi av?
Januari kan vara den mest laddade månaden av alla på gott och ont..


Så mycket som man kan se fram emot, ett helt år framför dej. Men kan också bli en månad med besk eftersmak. Tänker att det viktiga är att oavsett vad du sätter för mål, krav på dej så se till att du gör det för din egen skull... ingen annans för det brukar sällan kännas bra då. Oavsett om du lyckas eller inte.



Mm här har du ett riktigt exempel på vad jag hör och stöter på. Är det verkligen det som får dej att bli en bättre vän, arbetskamrat, älskare/älskarinna osv. Om Du tror det så kör på.. Jag får ofta frågan ”men hur orkar du träna så mycket” eller ”jag har inte tiden”.!! Jag kan förstå det för när man är instruktör så blir det en del vissa veckor. MEN det handlar ju inte om hur mycket jag eller någon annan tränar, eller hur? Jag tränar för att må bra, för att orka med min vardag och jobb. Ibland går det i en rasande fart och då känner jag mej stark. Att skylla på att inte ha tid det är lite att inte erkänna för sej själv vad man prioriterar. Sluta skämmas för det du gör eller inte gör för det blir inte bättre av det. Gäller inte bara det här med att träna!!
Jag tänker att jag gör det jag kan och/eller har tid med just idag då blir det ju ändå + på kontot.
Om jag sen får en stark kropp som orkar med dagens tempo och jag sen kan få några extra år i livet då är det ju helt fantastiskt. Men glöm aldrig bort varför du gör de saker du gör!! 
Jag gör det för mej och då känns det bra ända in i hjärtat. Sen finns det dom som alltid tycker saker om mej/dej och varför man gör si eller så men dom kommer man aldrig från. Vad man kan göra är att strunta i det och det blir lättare om man vågar vara sej själv och göra saker för sej själv!!



Nytt år betyder också minst en resa och just nu mellan granplundringen så kikar jag på några alternativ.

God fortsättning och ha inte för bråttom det blir sällan bra då...!

P & K!! 💋💖
// Å.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar