onsdag 14 oktober 2009

Go´morron!
-10* C är det här nu, brrr. Det som är skillnaden på att komma in nu är
att det faktiskt är varmare inne, tur. Det klagas ju en del på att vi har så himla
kallt inne hos oss men med den här kylan ute så blir det liksom varmt inne.

Det gick bra med lilla grabben igår. Det var lite trångt att ligga i trumman som rullades in
i själva röntgen tyckte han. Vi skulle få svaren skickade hem lite senare, sa doktorn.
Vi gjorde en tur på stan och en snabbis in på Indiska blev det åxå.
Jag köpte en jättefin krok där för ett tag sen som vi har handdukarna på och dum som jag
var då så köpte jag bara en. Men här går det åt lite krokar för handdukar så jag blev så
glad att jag hittade en till.
Det går att hänga tre på en krok så den "sväljer" en del.
Idag tror jag att det ialla fall blir lite vedhämtning efter raringen slutat jobba, eller
kanske tidigare beroende på om jag får hjälp innan.
Vi fick inte tag på så mycket i år,
men det är ju bättre än inget och det blir en skön värme och hög mysfaktor
varje dag vi eldar.
Gissa vad jag ska göra nu?
Exakt, en Caffe Latte, tack.
Vi höres och idag blir det stora mössan på för mej.
Kramisar Åsa.

2 kommentarer:

  1. OJ vad jag håller tummarna! Hälsa Jacob, å alla andra jag känner med förresten!
    Kramar till er alla från gagga

    SvaraRadera
  2. Vi har också direktel, man blir lite snål sådär och jag tycker växterna i fönstren far så illa när elementen är på så jag knäpper inte gärna på dem. Vi eldar i braskaminen nere och sen kör vi takfläkten så värmen kommer upp, och så bestämmer vi varje år att nästa år ska vi minsann ha fixat något annat värmesystem. På med mössan! /Jenny

    SvaraRadera