torsdag 29 oktober 2009


Hallåj!
Hemma igen efter en tur med Viking Line.
Åkte i tisdags och kom hem igår kväll.
Vi brukar jämt åka med Birka Paradise annars men nu hade vi fri resa med den andra båten.
Tänker inte åka med den igen för det fanns inget att göra för våra ungdommar under 18 år.
Det fanns knattedisco som var mera som en lek med musikstopp.
Hur kul är det om man är 12, 16 och 17 år? Inte alls.
Hann med en tur på stan innan båten gick men det blev mest att gå i
Filippas och hennes kompis fotspår. Dom är i tonårsstadiet bägge två så
vi vågade inte riskera två utbrott samtidigt.
Adam och Ewe gick på sitt håll och Jacob och hans kompis på sitt.

När vi skulle promenera till båten så gick Jörgen före med tjejjerna och
vi andra kom lite efter på.
När klockan var halv fem, typ ringer han och säger;- Är du säker på att
båten går sex? Jag tror det svarar jag. Ja för det gick en nyss och vi ser ingen
röd båt här inne, tänk om vi har missat den.
Men herre min dar vad gör jag nu. Ringer till bokningen och berättar vad som sagts och
hon talar om att den båten vi ska åka är vit med lite rött och blått på.
Ja så kan det gå när man är från landet.

Ja nu står det inte på så har vi första advent in på oss.

Imorgon jobbar jag hos Sussi och på Lördag åxå. Det väntas in varor imorgon igen just
till denna härliga adventstid. Kom in och kolla in allt fint.

Kanske blir det favvo fredagsmys med fröken hemlig om jag har tur.
Jag fixar fikat så ses vi, kramisar Åsa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar