söndag 18 oktober 2009

Hallåj!
Jag har verkligen haft en intensiv vecka. Det går ofta på med full fart här och ibland
händer det att jag tänjer ännu mera på mitt utrymme och tid.
Jag kan tala om att denna lördadkväll
gjorde jag nåt helt "galet" eller som min härliga dotter säger;
- Du är helt otrolig och jag blir inte ett dugg förvånad över dina påhitt längre.
Det finns en helt fantastisk kvinna i vår stad med ett lika fantastiskt hus, eller borg.
Hon ordnar lite olika konserter i hemmet, ja ni läste rätt. Jag och Jörgen har många gånger
sagt att vi måste gå dit och kolla läget och denna lördagkväll hade jag bokat
upp mej och raringen för ett premiärbesök.
Tror ni allt flöt på utan slingerkrokar, neh.
Det började med att Adam drog till huvudstaden med grabbarna i onsdags
för att se Zlatan spela en i mina ögon ointressant fotbllsmatch; -Vi ses på söndagkväll.
Jörgen säger på måndag att;- Jag kan inte gå, har glömt att jag spelar (DJ om han är) på
den kvällen. Men va f#n, tänkte jag.
Ok då blir det mys med dom andra två då, helt ok det med.
bild lånad från better homes and gardens.
Trodde jag.
Jag ska åka till faster i helgen, säger Filippa och jag ska med bandylaget och
fixa med nåt som vi har fått i uppdrag att göra på kvällen, säger Jacob.
Men va i hela friden är detta.
Jag tänkte att jag vill inte vara hemma hela kvällen själv så jag ringer till
kvinnan i fråga och undrar om det möjligen finns en biljett till mej.
-NEJ, tyvärr vi har knökfullt och kan inte ta in en enda människa till.
Nähä, tänker jag, absolut inte min tur och inte min kväll.
Men, hör jag. - Om inte du vill hjälpa till att diska för jag skulle behöva förstärkning,
säger hon då?
- Taget, jag kommer.
Jag åkte dit för att diska och jag fick höra bandet, Engmans kapell för första gången.
Ett band jag varit nyfiken på att höra ett tag.
Jag kan tala om att jag var inte ensam denna kvällen för det
var ca 110 pers, i hennes vardagsrum. Ja det är där hon har konsererna, galet.
Ja det är verkligen galet och totalt olikt något jag gjort eller vart på men alldeles, alldeles
UNDERBART!!!
Kolla in Renshammar i Bollnäs och gör ett besök, en verklig aha upplevelse.
Men nu tillbaka till verkligheten och väntar på att jag ska iväg på ett
spinningpass. Det är också galet men galet jobbigt.
Må så gott och önskar er en bra start på veckan.
Kramelikram Åsa.

2 kommentarer:

  1. Hallå!

    Hittade hit, så jag var ju bara tvungen att lämna ett litet spår..

    Jag gillar ditt namn på bloggen :) Åh bloggen är jätte mysig..

    Hit kommer jag gärna på besök igen!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Therese här.. syrran från sundsvall :)

    Ni ser ut att må bra! Men vem av killarna är det som varit på undersökning?

    Jag ska höra med pappa om vi ska samåka ner till er något nu innan jul. Vore roligt att träffas, nu var det längesen.

    Såg att du nämnt att jag förlovat mig. Japp, nu är vi förlovad! :)

    nej nu ska jag ner på stan och kolla lite på julklappar..

    Kramar Tessan

    SvaraRadera