måndag 29 november 2010


På väg tillbaka.
Vilken otroligt rolig helg det har varit.
Väldigt jobbig med men vad gör väl det nu när jag är på väg att få tillbaka både rösten och orken.

Då var det klart i köket då, för den här gången ialla fall. :)
Tänke måla soffan men vet inte i vilken färg.
Är lite sugen på svart faktiskt.
Det blev en lyckad kväll i lördags och Mustasch var riktigt bra dom med.
Jag jobbade ju först och kände att nej tusan Åsa det här blir inget bra alls.
Kände mej febrig och började bli rejält snorig.
Nej fasiken det här blir nog inget bra alls.
Men att ställa in det ville jag verkligen inte heller.
Ringde runt när jag åkte hem och jo då vi kunde flytta fram det en timme, yes.

Jag tänkte att en vit julstjärna det kan väl inte gör ont någon stans.
Ja så sa Madde när hon kom och jag fick den av henne.
Det hade hon ju helt rätt i faktiskt.
Det var verkligen en välbehövlig powernap som jag snodde till mej.
Tryckte i mej två Ipren och sen var det bara att köra på för det skulle lagas tre rätters och dammasugas och torkas golv med, och det på 2 1/2 timme
Oj och jag då jag måste ju med fixas till.
Med min duktiga (fru) Pia så är det inga problem för mej.
Hon är som min privata sminkös och är helt fantastiskt duktig.

Det förta ljuet är tänt och det är å myigt.

Vet ni vi blev så otroligt mätta av för och- varmrätten så efterrätten den orkade vi inte med.

Men det gjorde ju inget det heller för den slank ner igår kväll mellan alla tupplurar som jag hade.

Började dagen med en bandymatch som Jacke hade och den avlöstes med två dansuppträdanden med Filippa.

Träffade på en x tjej till sonen och hennes mamma och tog en fika med dom och svärmor/farmor, hela familjen utom Adam var med.

Kvällen den tillbringade jag i sängen tittandes på repriser och det sista programmet av

"ensam mamma söker".

Det är skönt att det är slut på det för den här gången tycker jag.

Här är riktigt kallt idag och det har börjat snöa igen.

Jag tänker göra fotbad och ansiktsmask idag och njuta av ensamheten ett tag.

Vilar rösten och önskar er en HÄRLIG start på en ny vecka.

memento vivere

(kom ihåg att leva)

1 kommentar:

  1. Hej på dig...
    Var har du fått tag på de fina stjärnorna i fönstret ? Skåpet blev jättefint, har ett likadant som jag är sugen att byta färg på. Ha en trevlig kväll..

    SvaraRadera