fredag 16 september 2011

Härliga underbara Fredag, äntligen är du här.
Som du kom också med en strålande sol.

Idag är det Fredagsmys över hela landet, (mer eller mindre).
Jag har jobbat en stund på förmiddagen men är nu ledig till imorgon och den här helgen kommer jag tillbringa på mitt jobb, bosätta mej där, typ.

Bild; IKEAs bilder via FB.
Tadaaa!!!

Vi är nog många kära vänner som längtar till den här dagen som jag tycker är den bästa på hela veckan, Fredag.
För mej spelar det ingen roll om det är jobbarhelg eller inte för på Fredag då är det myyys.

Hur myser ni?

Med fika i stora lass eller kanske lagar ni middag med hela familjen eller goda vänner?
För mej är det mys när jag känner att alla är nöjda och får välja vad dom vill.
För mej betyder inte det att jag måste vara med någon/några för att känna tillfredsställelse över mitt mys.
Jag kan ha det väldigt mysigt för mej själv också och lite egen kvalitetstid betyder mycket.
Känner mej inte tvungen att planera och fixa till det, att inte få panik över det är hur skönt som helst.

Hur känner ni?

Men denna Fredag kväll kommer jag inte att vara själv, inte alls.
Det spelas bandy i Edsbyn, Champions Cup och igår vann "mitt" lag över Dynamo Moskva.
Ikväll är det dags igen för Bollnäs GIF och hoppas att dom vinner över Edsbyn, hoppas, hoppas.

Men nu ska jag städa färdigt, duscha och äta lite innan det bär iväg.
Lyssnar på denna Adele - Set fire to the rain. just nu.

Må så gott

Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar