onsdag 5 augusti 2009

Go´saker.

Hej hopp ni kvällspigga!
Hoppas att ni inte storknat i värmen som kommit tilbaka. Jag tycker att det är så härligt med solen och värmen för tids nog får vi kura inne i regn och blåst.
Nu har jag lyckats tagit över både kameran och datorn för en stund och nu har jag laddat över korten med det smarriga från Jacobs kalas.
Men det här var inte det som gjorde honom gladast, nej utan det var att han fick besked om att han går på is redan nu på Måndag och har två ispass samma dag. Det är lycka det för honom.

Här är det maränger med smällt choklad i och en topping av grädde, grekisk yoghurt, lite florsocker och färska hallon från vår trädgård. Inte dumt alls detta och enkelt att göra också.

Jag slog på stort och gjorde en blåbärscheescake a`la Leila och hennes kardemummaknutar med. Det blev även chokladbollar för det är inget kalas utan dessa tycker vi i våran släkt.
I nätsa inlägg blir det kort på stolarna som är klara. Det här bordet är också klart men det syns dåligt hur det ser ut med det skavda. Få se om jag kan få till några bra bilder ialla fall.
Men nu ska jag laga mat till hungriga söner som kommer hem från fotbollsträningen.
Ha det gott Åsa.

5 kommentarer:

  1. Men oj va det ser gott ut,va du är duktig.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  2. Mummsss vilet härligt fika du hade dukat upp ! Nu blev man allt sugen...
    Hoppas att allt är bra,
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  3. Oh vad fikasugen jag blev....såg jättesmaskigt ut!!!!
    Kram/Anne-Lie
    artu&gerda

    SvaraRadera
  4. MM HÄR VAR DE MYCKET GOSAKER , SKOJIGT NAMN PÅ BLOGGEN.

    SvaraRadera
  5. Oh så fina maränger! Mina favoriter... men hur gör man dem? Går det möjligen att få receptet? De kostar 12:- styck på vårt konditori, sonen och jag brukar mysa med dem till en god kopp kaffe.

    SvaraRadera