fredag 21 augusti 2009

Knack knack.

Hej på er!

Ja nu börjar hösten ge sej till känna här med en helt otroligt härlig "hög" luft. Värmen är kvar i några dagar till men jag känner den friska luften, speciellt på morron, me like. Är ingen vår person riktigt. Den kan få mej att bli riktigt låg, men hösten tycker jag om.


Festen för Adam blev hur lyckad som helst och han anade inte ett dugg. Jag hade bjudit in hans kompisar till sju på kvällen och dom käkade och festade på. Men det kom lite mycket folk på samma gång och det blev lite rörigt så jag hann inte ta ett enda kort på härligheterna som bjöds, sorry.

Har den här veckan fått lära mej kassan på Kvantum och det har varit riktigt kul. Lite trött av alla nya PLU nr har jag blivit men det går bra. Har varit nere hos min kompis och jobbat också och nästa vecka blir det nästan hela veckan där.

På Tordag då åker vi ner på Formex och det ska bli så spännande för hon ska knyta lite nya kontakter med nya leverantörer och nya härliga grejjer till butiken. Det är ju alltid roligt med nåt nytt, eller hur.

Har plockat in lite rönnbär i köket och det blev verkligen en färgklick. Hit in har jag även köpt bokstäver som jag placerade på den murade hyllan i köket. Tycker att det är lite häftigare med kitchen än att bara ha kök.

På bordet i köket nu. Ljuskopparna har jag fått av Eva på "smultris" en gång när jag skickade efter lite Odd Molly av henne. så låg dom med i paketet, så gulligt av henne.

Vårt bord som egentligen är tänkt att man ska kunna sitta tre på var sida om det. Men inte här med grabbar nära 1.90 cm och en överkropp och armar som kräver ett enormt utrymme. Det finns risk för en blåtira vid varje måltid , hihi.

För den uppmärksamme så ser denna att det har kommit upp en skylt på väggen vid vitrinskåpet.

Oj vad klockan rusar. Nu blir det en dusch och sen jobb till kvällen.
Fredag och fika står på mitt schema. Ha det bra och en trevlig helg önskar jag er, Åsa.












3 kommentarer:

  1. Vilken mysig blogg! Så fint med rönnbären! :)

    SvaraRadera
  2. Ja men jag vill väl också på Formex!!! Nu får ni se till att hitta alla de finaste och läckraste prylarna... och jag får gå här och vänta tills de kommer till butiken, suck... =)
    Hälsa S och ha det nu så bra på Formex!
    Kram från Tintin

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa!

    Gud så fint med rönnbären! :)

    Fick ett "jul-rus" i veckan och började bläddra i ´JUL´-boken, blev allt lite pysselsugen men kom på att det är ju faktiskt fortfarande augusti...

    Har du varit till glössbo? :) Tänkte på skylten, jag har en likadan på köksdörren! ;)

    Attans va roligt det låter med Formex! Ögonshoppa lite åt mig med!

    Kram Caroline

    SvaraRadera