söndag 23 augusti 2009

Tid att vila.

Idag har jag inget inbokat och det är så skönt. Här hemma blir det mycket planering med skjutsande när vi bor en bit utanför.

Igår var Filippa med i sångtävlingen den som hon gick vidare ifrån tidigare i vår. Hon gick inte vidare till finalen idag men hon är lika glad ändå. Huvudsaken att jag får åka och titta på mina kompisar, sa hon. Jacob var med oss hela dagen och hans förra tjej Linnéa. Hon är så gullig mot Filippa och är med oss här hemma och hjälper henne med sminkning och hår. Vi saknar henne mycket men det är ju skönt att hon kan vara med oss, ialla fall ibland. Ja fast det är slut mellan henne och Jacob, menar jag.
När jag sen åkte till Bollnäs så passade jag på att kolla en snabbis på Adams fotbollsmatch också.
Det blev inte någon vinst så han var lite deppig, synd om han. Men det känns bra att jag hann med alla tre barnen igår och ikväll så är vi hemma alla och då blir det lite mys med film och go`saker. Det är nåt som vi är duktiga på i vår familj, att mysa.

Nu när hösten är på ingång så vet jag att många pyntar om i utekrukor och gör höst i rabatterna, men inte jag. Näh, för jag har inte gröna fingrar men jag gillar att göra lyktorna fina, både dom som står ute och dom jag har innne. Här har jag hittat en bild som gav mej lite inpiration för lite "pimpning" av dom.

Nu blir det en hårdmacka med avocado på och en kopp kaffe ute i solen, härligt va? Lite träning står på schemat ikväll och det ser jag fram emot.
Må så gott alla, Åsa.

3 kommentarer:

  1. Hej!!

    Roligt att jag hittade denna fina blogg...
    Fina bröllopshänder ni hade... Jobbar oxå i butik så naglar finns inte här heller...
    GIFTER JAG MEJ NÅGON GÅNG FÅR DET BLI SÅDANA..
    Hoppas du får en bra vecka, kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Härliga muffinsar ovan...jättevackert i dina lyktor!!

    Jag har inte heler så gröna fingrat..kanske ska ta efter dig!

    Kram fr en stooor muffins midja!♥

    SvaraRadera
  3. Jag trivs så otroligt bra i erat sällskap, så jag följer gärna med fler gånger, det vet du åsa! :) det är bara roligt! saknar er med <3

    SvaraRadera