fredag 4 september 2009

Fredag igen.

Oj vad det går fort, redan Fredag igen. Har ingenting planerat för helgen just nu men det vet man ju aldrig hur det är om några timmar.

Jag är väldigt impulsiv och flexibel i mitt sätt att leva och det mår jag bra av. Tycker det är en frihet att kunna göra vad som faller mej in och inte ha en massa saker inplanerat. Det underlättar också eftersom jag är familjen Taxi chaufför.


Vi te x äter inte middag när alla andra gör det, eller som är brukligt. Filippa säger att alla mina kompisar äter mellan fyra fem tiden och om jag är där och dom bjuder mej så är jag aldrig hungrig.

Det kan jag förstå för vi äter middag mellan åtta och tio på kvällen så hon är ju van vid lite senare matvanor. Inte så att hon inte äter innan utan hon petar i sej en macka och te, en frukt eller grönsak eller dricker en smoothie efter skolan.

Det är en enorm skillnad på vad hon tar sej för och fixar mat och mellis själv än för ett år sen, skönt. Men dom är duktiga alla mina barn på att ta hand om varandra också faktiskt.
Här ser ni min tallrikshylla som jag har donat om på lite grann. Den ser inte så pedantisk ut som innan och jag gillar det här mera.
Idag blir det lite fika på jobbet. Har fått dille på vittryffelbikvi. Hur god och söt om helst, precis som mej, haha.
Kramisar och en riktigt trevlig helg till er alla, Åsa.

5 kommentarer:

  1. Tack för hälsningen!!
    Upplevde en trevlig fre.kväll med mina kära arb.kamrater. De "kidnappade" mig hemma och sedan for vi till "l.banan" . God mat god dryck och trevligt sällskap.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa, vad fint du har det och din hylla med allt vackert i är underbar.
    Ang boken du inte får tag i så om du tittar på högerkanten på min blogg så kan du hitta alla butiker som säljer boken. Hör av dig igen om du inte finner den så ska jag hjälpa dig/INgela.

    SvaraRadera
  3. Lite märkligt tycker jag nog när ja läser detta. Vad jag vet skulle ni sälja cafeet för att ni aldrig var tillsammans eller åt mat tillsammans, men det gör ni ju inte nu heller, vad e skillnaden ?????

    SvaraRadera
  4. hmm inget svar på ovanstående fråga ?

    SvaraRadera
  5. Vad är du för en idiot som ställer sådanna personliga frågor till någon på en blogg som alla kan läsa på? har du något personligt du vill fråga henne kan du väl för fan ta det med henne, eller hur?
    Tycker i.a.f. att din blogg är jättemysig att läsa och du verkar vara en grymt bra mamma. Härliga barn verkar du också ha! /A

    SvaraRadera