onsdag 9 september 2009

Inte nöjd.

Go´morron!
Här har vi sjukstuga, light. Det är Filippa som är ordentligt förkyld med feber och en rinnande näsa. Men då blir det som en tickande bomb här hemma, dvs alla går och väntar på att det blir någon av oss som står på tur.
Början av veckan har varit lugn annars. Jag och Jörgen har varit lediga i tre dagar tillsammans och det är vi ju inte vana vid men oj vad vi behöver det. Måndagen då var vi på stan en sväng och fixade lite viktiga grejjer och sen köpte vi en ny tv. Den gamla har gjort sitt och i en månad har vi haft en pytteliten tv och gissa om det blir trångt att sitta fem framför en sån liten när bilden inte är större än 20 tum.

Den nya blev betydligt större och fy vilken stor plats den tar. Tycker att det är en enda stor tv i vårt vardagsrum nu och inget annat. Om nu det kunde räcka så, näh! Igår kom min man på att han skulle ta in vår stereo som han har ute i förrådet för att träna mixning tills han spelar på discon.
Det blev om möjligt ännu värre och inte nog med det, han tog in en gammal skivpelare som man spelar vinylplattor på också, grrr. Det är så jäkla fult så jag ids inte knäppa nån bild på det. Jo kanske om jag kommer på nån lösning så det blir före/efter bilder på det.

Bilden ovan gillar jag ialla fall. Man blir glad av den gula "sol"rosen. Här har vi haft fint i flera dagar nu men det verkar vara på sluttampen.
Idag blir det jobb hos Sussi och kom in och kolla vad mycket fint hon har fått hem om ni har vägarna förbi.

Ha det gott, Åsa.

1 kommentar:

  1. Hej Åsa! Måste erkänna att jag faktiskt skulle vilja höra lite gammal vinyl. Oj, hjärnan gör en volt, hoppar tillbaka till 80-talet, Frimis och disco ... och plötsligt känner jag mig såååå gammal. =)
    Så nyfiken jag blir på alla nyheter i butiken. Ska absolut försöka hinna med ett besök på fredag eller lördag!
    Ha de bra! Kram från Tintin

    SvaraRadera