fredag 18 september 2009

Tidig morgon.

Go´morron alla bloggare!
Här är det en tidig morgon, för tidigt när jag är ledig egentligen.
Men bor man på landet är man taxichaufför jämt.
Min raring börjar jobba sex idag och då går det ingen buss härifrån. Tänkte först om jag skulle hoppa i bingen igen men då sover jag väl över både mötet jag har och barnen är ju inte direkt självgående här på morgonen heller.
En liten stund vid datan med kaffe i lugnet är ju en bra start det med.


Igår hade jag främmande av en jättegullig tjej som heter Anna, mer säger jag inte om det nu men jag lovar att berätta om det när jag har lite mera "kött" på benen.
Det är ialla fall otroligt spännande, nåt nytt för mej. Vilken otroligt gullig tjej hon är och så, vad säger man "generös". Helt enkelt super duper.
Kvällen till ära hade jag gjort päronflarn med rosmarin och kolagrädde och det var hur gott som helst.
Lycka är att det finns kvar så det blir riktigt gott fredagsfika idag.

Får se hur vädret är i helgen. Kanske gör jag som på bilden att jag packar bilen och sen drar vi på picknick. Men först blir det lite jobb och kan nämna att det kom in mera varor igår, yes.
Trevlig helg och många kramar till er som besöker mej.
Ni gör mej så glad och när någon skriver en rad känns det lite overkligt.
Må så gott, Åsa.

2 kommentarer:

  1. Vilken läcker bild på Folkan ... Undrar vad det är i matsäckskorgen? Tänk att bara hoppa in och dra iväg! Trevlig helg! /Jenny

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Hm, så nyfiken jag blir! :)
    Struntade i backluckeloppisen i Runemo (usch, vad har jag missat?) men kunde som vanligt inte strunta i vanliga stället - å gick inte därifrån tomhänt! Tror att överskåpet var kvar!! =)
    Nu är det dags för pyssel i trädgård och sen lite prylmålning. Ha de bra! Kram från Tintin

    SvaraRadera