söndag 6 september 2009

Vin & kyckling.

Hej alla goa!
Ja som ni ser så väntas det middag här hemma, klockan halv åtta typ. Jag har vart och tränat en sväng och min älskling har åkt för att hämta våra ungar. Det blir lite extra mysigt hos oss på söndagkvällar för då kommer alla hem innan allvaret börjar på Måndag igen.
Älskar god mat och jag gillar väl att laga mat med, ja jo det gör jag om det inte är för krångligt.

Men det här gillar jag och det är så enkelt och så otroligt gott, jag lovar. Är ni med för här kommer en vinnare:

Kycklingfileér efter hur mycket ni äter i en form.
Lite salt och peppar på.
Pesto, vilken man vill. Jag kör med en med chilismak. Om man gillar lite starkt rekomenderar jag den.
Creme fraiche med soltorkade tomater och fetaost häller jag över och sen in i ugnen tills kycklingen är klar.
Brukar äta en god sallad till med lök, oliver, kidney bönor och den vanliga grunden i. Man kan ju smula lite fetaot på om man vill.
Ja sen går det att variera med kokt potatis, pommes, ris, eller bulgur till om ni vill.

Ett glas rött till och man känner sej lite söndagslyxig. Vill ni ta nåt gott bröd och tzatziki till, mums. Hur många burkar creme fraiche det går åt beror på hur mycket sås ni vill ha. Jag tar ca en burk till tre-fyra fileér.
Men nu är alla hemma så äntligen blir det mat (och vin).
Lycka till ni som vågar prova, kramisar Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar