söndag 16 januari 2011

Det regnar idag men vad gör väl det.
Inte ett dugg, inte efter en fab helg som denna. :)
Jag såg till att städa undan på Torsdag och Fredag förmiddag för att bara kunna vara ledig denna helgen.

Det finns förmodligen andra saker att äta till champagne men för mej
fick det bli rostade mandlar, supergott faktiskt.
På kvällen blev jag ensam i några timmar så efter att ha varit på ett spinningpass, ätit tacos med Filippa och tagit mej en dusch och lagt en mask så tog jag in flaskan som stått ute på kylning.
Jäklar va gott det var.
Eller så var det hela grejjen som gjorde det.
Nöjd med träningen och att ännu en dag klarat mej från "giftet" (carb & sugar).

Jag och mitt hjärta med en härligt god middag, för oss själva.
En skål för oss.
Vi var ju lediga ihop denna helgen och det mina vänner det händer inte ofta, typ aldrig.
Först var J iväg på ett boxpass så då hängde jag på Jacke för att kolla på KM i fotboll.
Det var roligt att se Adams lag igen.
Men han var inte med eftersom han är nere i Malmö hos sin pappa.
En lång visit blir det 26/12-10 -- 24/1-11.

Maten vi åt var sötpotatis med chevre ost och flingsalt med pepparbiff och sallad till.
Ja lite vin med såklart.

Efter åkte vi ner på stan när J tränat klart för en lunch som blev en räk/krabbsallad för mej och kyckling/grekisk för mannen.
Tog även en sväng förbi Mobackes för att se tulpanutställningen och de fina fotografierna som Anna och Katarin hade där.

Kaffe, mera vin och lite morötter med dipp passade utmärkt till Fångarna på Fortet.

Hemma igen fixde vi maten och åt så det pep i öronen.
Tänk att det inte går att äta sej lagom mätt.
Nej det ska vara som det var den sista måltiden, ever.

På väg till spåret för första längdskidåkningen på 30 år.
Tur man ser glad ut innan då, haha.


Hade sovmorron idag och vi tog frukosten i sängen.
Gjorde äggröra med kalkon och en smoothie, mumma.
Det var en bra grund för att sen bege oss ut i skidspåret.
Men satan i gatan vad jobbigt det var.
Mina armar är totalt slut nu.
Det blir inte många knop gjorda här resten av dagen utan nu blir det lite mat och sen laddar vi dvdn med första säsongen av Solsidan.
Det blir en bra tajming till den nya säsongen börjar ikväll.
ÄNTLIGEN!!
Må bäst och härlig avslutning på denna veckan.
Å.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar