måndag 19 mars 2012

Ledig dag och med snöstorm som sällskap, gaaah.

Inte riktigt vad jag hade tänkt mej.
Hade sett fram emot en strålande sol och med kaffe i en brazze mot husväggen.
Men icke det och sen jobbar jag ju i tre dagar så då blir det säkerligen fint.
Brukar bli så för mej.
Men det går ju så mycket lättare att jobba med finväder också :)


 
 
Snart så får vi duka upp för påskmiddag.
Tiden bara svischar iväg och det är banne mej April snart.
Hur brukar ni göra bloggisar?
Kör ni traditionell påskmiddag eller kanske påskbrunch?
Tell me!!
Mera inspiration från sweet paul magazine  kan du hitta om du klickar på länken.

Haaallååååj!!!

Äntligen en ny vecka och det går med en rasande fart mot våren nu.
Kom på idag att jag måste skaffa nytt pass inom kort så att det inte glöms bort.
Snart är det ju Maj och då åker vi, Turkiet here we come.
Shit vad jag längtar dit nu och få träffa alla.
Pappa, Anita, Annika och hennes familj och så kommer ju brorsan och han har jag inte sett på 7 år, minst.
Inte klokt att vi måste åka halva jordklotet för att ses men härligt också.

Hörrni nu har vi bestämt oss.
Vi ska sälja vårt hus.
Efter mycket huvudgnugg så har vi nu kommit fram till detta.
Vi kommer att dra oss in till Bollnäs För ett mindre hus/radhus.
Familjemedlemmarna blir ju färre och färre och vi känner att det blir lagom för oss att bo där.
Med oss som jobbar och Filippa som går i skolan där så blir det en del åkande fram och tillbaka.
Vet ni någon som vill ut på landet med skola, dagis, affär och skapliga bussförbindelser så hör av er.

Som vanligt när jag är ledig så blir det lite matlagning.
I helgen när jag jobbade så hade jag ingen lunch med mej så jag har typ ätit hallon och grädde frukost, lunch och middag.
Måste lägga in en växel nu om jag ska hinna för har ett husbesök senare i eftermiddag som jag ska kika på och ett spinningpass ska jobbas igenom.
Skulle tro att golven ska få sej en omgång med för här har det stått stilla med allt vad städning heter ett tag.

Ha en bra start på veckan och var rädda om varandra

Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar