onsdag 14 mars 2012

Steeeek!!!

 Idag är det riktigt skönt ute.
 Betydligt behagligare än igår då det blåste som bara den.
 Gillar inte blåsten jag blir så stressad av den.

Inte direkt nån 10 p.
Naturell är jag här för jag måste bara visa vad jag drabbats av.
Ser ut som jag solat och blivit sådär vårrödsolbränd.
NOPE!!
När jag hade sovit på eftermiddagen i tisdags innan jag skulle iväg och jobba natt så såg jag ut  såhär när jag vaknade.
Det sticker och kliar och på vissa ställen är jag torrare än torrast.
Kan det vara så att jag blivit känslig mot mandelmjöl???
Bakar ju med det nu när jag kör LCHF.
Hoppas ju att det ska försvinna snart ialla fall.
Håller mej borta från allt vad nötter heter nu ett tag så får vi se.


 Lillördag och ledig.
 Hallåj Onsdag!! 

Alltså va är det med karlar och deras bantning?? 
Jag har ju som ni märkt vid det här laget hållit mej till lchf ett tag. 
En diet som jag tycker funkar på mej.
 Eller ja förutom att jag inte går ner så mycket (2.5 kg) på mina 8veckor som jag nu har hållit på. 
Det suger ju förvisso.
Men jag äter jättegott och jag är MÄTT längen på den maten.

Ialla fall så har nu min man också börjat hålla igen och inget fel med det.
Grejjen är den att när jag frågar om han bantar och kör med mej så skrattar han lite sådär som att han gjort något och blivit på kommen.
NEJ - absolut inte.
Nähä men då kan jag ju undra varför han då äter av "min" mat och helt plötsligt har börjat äta i stort sett lika som mej.

Aha så det är du och din mat nu, säger han.
ABSOLUT!!!
För eftersom det är jag som 99 av 100 gånger lagar maten och håller mej strikt till denna diet inte vill att den blir uppäten av honom om det är så att han inte "går på diet".
Det är ju inte lika enkelt för mej att stoppa i mej en macka te x om jag kommer hem efter träningen och är aphungrig.
Det kan han men som av en liten händelse så har han slutat med det, äta mjukmackor.
Ja om jag inte bakar "mitt" bröd dvs.
Men passa er va sur han blir om jag säger att han inte får ta för han kan äta vanligt..


Häromdagen så åt han Chorizo den som är så stark att man nästan svettas när man äter den.
Till det sallad och beasås.
Jag älskar ju Lomanders men efter upptäckten att den innehåller socker så har jag gått över till Lallerstedts.
Inte lika god men den med chili funkar.
Frågade vilken bea han tog.
Den vanliga sa han Lomanders.
Shit vad han ljuger.
Han tog av "min" och det såg jag på färgen + att jag råkade få lite på fingret som jag i farten stoppade i munnen.


Det smakade INTE Lomanders kan jag skvallra.
Spelar det någon roll för mej, undrar han.
Självklart not, utan då kan jag ju få hjälp med matlagningen.
Men jag vet inte hur man lagar sån mat.
Tsss, dummaste jag hört på längen.
Har ju världens enklaste bok med recept och läskunning är han väl.
Aja vi får väl se hur längen han är i förnekelse stadiet.


Dagens lunch blev fläskfilé med champinjoner, zuccini och creme fraiche med smak av cognac.
Till det gräddstuvad broccoli.
Tänkte koka potatis som Filippa kan äta till.
Tror ju inte att mannen äter det nu.
Att han kommer läsa detta vet jag för han är min trognaste läsare här på bloggen.

Hur är det med era män, läser dom eran blogg?
Nu har solen hunnit försvinna så jag stannar inne och lagar till en fantastiskt god gratäng med lax och chevreost.
Kommer smaka hur gott som helst efter ett sh´bam pass som jag ska på ikväll.

Må så gott

Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar