torsdag 5 november 2009

Det finns hopp!!
Idag har jag varit på benen hela dagen och det känns så skönt. Gissa om jag kunde sitta hemma hela tiden, noppe.
När Jörgen skulle in och träna passade jag på att åka på Eriks hjälpen. Där köpte jag mej en gammal mandelkvarn, yes.Har längen kikat efter en sån men aldrig hunnit på någon.
Ett projekt som nu ska upp på övervåningen är en soffa som jag köpte på samma ställe för allt för många veckor sedan och som sen har fått stå ute på våran bro.
Men inatt och under hela dagen idag så har det snöat så nu måste den in.
Men grejjen är den att vår trappa till övervåningen är så smal och brant att vi måste ta den via vår ballkong på utsidan. Oj nu kom jag på nåt , jag måste kolla om den går in genom dörren uppe......

Puh, jodå det går om man vill. Nu väntar vi på att Adam ska komma hem och lyfta med oss.


Men nu ni är det bra nära tills det blir adventsbak här hemma. Nåt som är riktigt gott till pepparkakorna är ju ädelost och det har ju många smakat.
I julas så fick jag en ny favvo till dom härliga bruna peppisarna.
Man blandar creme fraiché med wasabi. Hur mycket wasabi beror på hur stark smak du vill ha men shit va gott det är. Prova och tala gärna om vad ni tyckte.

Nu måtse jag ner och va arbetsledare för dom har redan gett upp, klenisar.
En snölyckta kan det bli som det vräker ner här. Eller en snöboll innanför tröjjan om dom inte taggar till kanske vore på sin plats, haha.

Kramisar Åsa.

1 kommentar:

  1. Hejsan min vän! Vad skönt att du är bättre!! Om vi inte hinner ses imorgon (jag ska jobba, på banken, lämna in bilen på verkstan och sen hem och packa...vilket jag inte ens börjat med än!) så får du ha det så bra!! Å naturligtvis vill jag se bilder så fort ni fått in soffan (som jag ju faktiskt redan provsuttit...). Kram från Tintin

    SvaraRadera