måndag 30 november 2009


Go´morron!

Oj oj oj vad trött jag är efter helgen. Det tar på en att sitta och åka bil.
Var ju till Mora i lördags och det var trevligt. Filippa sjöng och gjorde jättebra ifrån sej men det räckte inte hela vägen.

Vi kom hem på sena eftermiddagen och då satte jag igång med lite advent.
Eller lite och lite fy vad jag drar till när jag ska fixa och dona. Jag höll på till sena natten, typ två. Då åkte jag och hämtade J som spelat på en nattklubb.

Men då hade jag hunnit få iordning i köket med allt granris på spiskåpan, adventsljusstaken blev nygjord och nydammat med såpade golv.

Herre min dar vad skönt, så när vi kom hem vid halvtre värmde vi hjortronglögg med vispgrädde och satte oss i köket med det första ljuset tänt. Det var så himla mysigt att vi inte ville gå och lägga oss. En del stunder vill man inte att dom ska ta slut.

Igår var det ju julskyltning och vi åkte ner på stan en sväng. Vi gick och fikade och jag måste säga att det är en dålig adventsstämning på fiken här.
Där vi var spelade dom inte en jullåt och det tycker jag är dåligt.
Jag hann även bättra på julstjärne förrådet. Jag kan ju köpa en stjärna, eller flera och sen inte vara nöjd. Det blir fel färg när jag tänder dom och fast jag köper vita så kan det bli en gulaktig färg när man tänder dom och det gillar jag inte.

Jag fick låna Sussis kamera för att jag skulle kunna lägga ut lite bilder och imorse efter att jag skjutsat J till jobbet, halv sex så satte jag igång och knäppa en massa kort.
Med en stor kopp kaffe och glad över att äntligen nu blir det lite nytt så passar inte kabeln till våran data. Gissa om jag är sur nu. Kaffet kallnade på störtan och nu blev jag riktigt le. Går och lägger mej igen nu faktiskt.

Kram Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar