onsdag 4 november 2009


Go´morron!

Här är det ingen dans på rosor. Är verkligen apdålig.
Efter att vi stött och blött hur vi ska gör med influensasprutorna och kommit fram till att den som vill ta den gör det och vise versa så har jag åkt på en dundrande huvudvärk, ont i kroppen att jag knappt kan ha nåt på mej för då gör det så ont i skinnet och halsen, aj aj aj.
Om jag sak göra en "kluring" på rosrna i inledningen så är det endast taggarna på denna annars gudomliga växt som påminner mej om den när jag försöker att svälja.
Har sällan, ja typ aldrig ont i halsen men nu jäklar har jag väl fått för min synder.

Adam tog sprutan förra dan och han mår inte heller så bra av biverkningarna och Jacke har sån beslutsångest över hur han ska göra.
Är rädd att han blir dålig av den så att bandyn måste stå åt sidan.
Filippa kommer att få den vilken dag som helst i skolan och Jörgen får vackert vänta medans jag fick kallelse för två veckor sedan för att jag är i riskgruppen.

Jag har ju svår astma och då borde jag ta den och Jacke som går omvårdnd säger åt mej att jag måste men det är nåt i mej som säger att det är ingen fara, att det ordnar sej.
Men nu när jag ligger här och låter som en cykelpump när jag andas och tycker synd om mej själv, ja det måste jag för ingen annan gör ju det, ha ha.
Nu undrar jag om jag inte skulle ha gjort det ialla fall.
Fast nu är det ju försent för man kan inte ta den när man är sjuk och om det är "svinet"sjukan jag fått , ja då behöver jag inte ta nåt vaccin heller för om man har haft den så ska kroppen vara imun sen.

Hur går era tankar kring detta?
Här blir det sängen nu igen och en strepsil mot halsen.
Gulliga Adam köpte nya Lantliv till mej igår så nu ska jag bläddra lite i den innan jag somnar igen.

Må så gott och ta hand om er och varandra, Åsa.

1 kommentar:

  1. Stackars dej som blivit sjuk! Det är några på jobbet som är lite hängiga och de undviker jag som pesten, jag får bara inte bli sjuk nu!!!
    Å jag borde verkligen börja packa eller åtminstone börja ta fram (eller leta fram!!) lite kläder inför kommande semester...sitter istället och kollar in mina favvo-bloggar! =) Snart är det "elaka snickaren" som jag inte vill missa. Krya på dig-kram från Tintin

    SvaraRadera