fredag 1 april 2011

long time, no see!!!


I måndags kom min fina pappa på besök.

Har nog inte träffat honom på säkert 2 år eller mera.

Vi bor inte jättelångt ifrån, (18 mil) varann men han jobbar borta mycket.

Nu har han ialla fall gått i pension och han och hans fru har härliga dagar ihop.


Jacob och pappa och dom är inte helt olika.

Tycker att Jacke har drag av pappa jag.


Anita och pappa som käkade middag med oss.

Gjorde kyckling med färsk pasta till, yummie.

Eftersom jag skulle fylla år så hade dom med sej en tårta.

Vilken tårta sen, blåbärstårta.

Gillar inte tårta så mycket men den här åt jag av i tre dagar.

Jag hade ju bakat en ananaspaj också så vi blev verkligen proppmätta.


Hello!!!


Ja då har jag kommit ur min fikabubbla som jag befunnit mej i den här veckan.

Har verkligen sockerabstinens nu och får sitta på mina händer för att inte ta någon biskvi. Fredag och det borde ju få mej på gott humör.

Är ju ledig och det är ju helg.

Ok det kommer mer snö idag och det är min jobbarhelg men det är inte det som tynger mej.. Sen igår eftermiddag så är det inge kul.

Tänker inte gå in på detaljer här men säger bara;


'Kasta inte sten i glashus'.

Men när det händer vissa saker så får det ju en att fundera en hel del på ALLT.

Har fått frågor om vart det är jag jobbar nu då.

Det är inom kommunen på psykosociala enheten som boendestöd 75%.

Ett jätteroligt jobb som jag trivs kanon med.

Har ju fortfarande mina helger kvar på Ica så det blir ju en heltid tillsammans.

Jobbar där nu i helgen så det blir inte mer än en dag (som är idag) jag är ledig nu fram till nästa Fredag.

Men att vara ledig varje Fredag är ju helt underbart.


Trodde aldrig att jag skulle sakna eller tala om det för någon men jag saknar Jackes bandy. Det är verkligen härligt att se honom igång med träningar och matcher.

När han har fullt upp och längtar till en träning eller match och är riktigt fokuserd.

Till och med höra skären i isen när han åker saknar jag.

Jaa nu undrar ni va?

Galen, förmodligen men det är härligt att se honom i sitt esse och hur mycket han kämpar på.


Nu blir det en dusch och sen en hel del att uträtta på stan.

Blev precis bjuden på lunch av Adam och det är så härligt att få umgås med en och en av barnen ibland.

Får se var det blir, Roma kanske eller Kinarestaurangen.


Fånga Fredagen och må så gott.


P & K


Å.


p.s det blir spinning idag igen, fredagsmys det. d.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar