fredag 22 juli 2011

Finally!

Nu sitter jag här och bara fångar en underbar Fredag.
Åh imorgon är jag ledig och hoppas på sovmorgon, faktiskt.


Tog och hällde upp en varsin sommardrink till mej och J när vi kom hem efter jobbet.
Den är så oförskämt god och läskande.


Sippade på den när jag grillade med.
Det blev fläskytterfilé i hemgjord marinad.


Lill Strumpan och jag.
Hon gjorde mej sällskap vid grillen, kors i taket.
Hon går nog och väntar på att jag ska färga håret på henne som jag lovade under dagen i ett svagt ögonblick.


Middagen.
Gjorde ett fantastiskt gott kryddsmör till filén.
Den gick hem hos de som var hemma och åt.

Hallåj godingar!!

Har ju sett fram emot den här helgen och att bara få vara hemma och ta det lugnt.
Efter jobbet idag åkte jag och J ner på stan och tog en mysig känna in helgen fika.
Varva ner och komma i fab Friday feeling.

Igår kväll så lade jag en fläskytterfilé i marinad, hemmagjord.

Olivolja, en pressad citron, två vitlöksklyftor (pressad).
En näve med grovt skuren färsk timjan och lite flingsalt och peppar.
Jag tog både några varv med svartpepparkvarnen och lite cayennépeppar i.

Det blev en härligt frisk smak och toppen på moset så en stor klick av mitt smör.

En stor klick smör, lite flingsalt och cayennepeppar.
Pressad vitlöksklyfta och fint skuren rödlök.
Några kvistar färsk timjan som jag hackade grovt.

Voilá, där har ni det.
En smaskig sallad med bl a kalamataoliver och fetaost till.
Åt så magen den står verkligen åt alla håll och kanter men blir ju sugen nu igen när jag skriver om den.

Men nu kommer J med påfyllning i glaset och en film ligger redo, It´s Complicated med bl a Merryl Streep.

Vi hörs väl och syns igen.

KRAM

Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar