söndag 24 juli 2011

Ser äntligen klart igen.

Mitt "sjuka" vänsteröga har nu efter sex veckors vilande från linser nu repat sej.
Men det är att skynda långsamt som gäller.
Tar någon timme i taget och hoppas på att det är bra nu.


Jacob som tränar och tränar så att jag får dåligt samvete för att jag inte gör någonting.
Han fick ett jätteryck och skulle springa in till vår stad för att se finalen på brännbollsyran igår eftermiddag.
Det är 15 km dit och jag tycker att det är jobbigt att åka bil emellan, :)
Här får han vatten av mej når jag åkte ikapp honom, välbehövligt.


Vilken kämpe... 1h 15 min senare.
Här kommer han fram och jag (den stora supporten) har vatten, bananer och en handduk redo.


Tomas Ringvall i De Sotos.
Jag roade mej på Långnäs Parken på kvällen.
Träffade ingen mindre än Minna och hennes mor.
Trevligt, trevligt.


Dansade oss riktigt varma till denna grupp som är super bra.
Ett riktigt bra coverband det där.
Det var verkligen fullt ös på dansgolvet, kuligt.


Idag tog vi en eftermiddagsfika jag och J.
Det blev Lilla´k s Trädgårdskök.


Ett annorlunda caffé som ligger i anslutning till Mobackes Handeslsträdgård i Bollnäs.
Vi fikade på en morotskaka och en jordgubbs cheesecake.
Detta sköljdes ner med en varsin latté.


Som ni ser så är det annorlunda.
Det är ett växthus i den delen som vi satt i.
Med gamla nattsärkar som pryder en fejkad dörr.
Enorma växter fungerar som avdelare mellan borden.


En del av väggen där det hänger en massa tavlor med olika gamla ramar i grupp, charmy.
Lovar er att ni blir påfyllda med inspiration om ni gör ett besök där.
Jag blir det ialla fall.


Kardemummasnurror.
Dom godaste bullar jag vet.
Har ju tre kalas inom loppet av en månad så det är lika bra att börja baka om jag ska bli klar tills det första går av stapeln, den 1:a Augusti.

Trevlig Söndag!!

Här har dagarna rusat iväg och det är ju typiskt när man är ledig.
Men det har varit bra dagar och än är det ju inte riktigt slut heller.

Som ni ser så har det varit en hel del trevligheter som hänt.
Men mest impad är jag så klart av Jacob som kutade i går.
Tänkte att det blir väl vila för honom idag då men icke.
Tennis i två timmar blev det.

Imorgon blir det jobb igen, eller hela veckan.
Men nu tacos och sen nallar vi en varsin bulle, minst.

Kom ihåg att vara snälla mot varandra.
Man vet inte det kan ju löna sej ;)

P & K

Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar