tisdag 30 augusti 2011

Safta, musta, och sylta..

Alla dessa äppel päppel som börjar trilla av träden i vår trädgård.
Dom ja, ja dom skulle jag alldeles ha gjort något med.

Kanske några pajer till ett stundande kalas som äger rum på Lördag, :)


foto; Carl Kleiner - IKEA


Men HALLÅJ!

Snart är det September och första höstmånaden knackar på.
Underbara dagar med ömsom sol och regn har vi här in the middle (av Sverige).
Med en luft som är klar och hög, nästan lite krispig så känns det helt ok att kunna sova om nätterna igen.

Träningen har tagit fart igen för min del och i söndags var jag på säsongens första bandymatch.
Galet tidigt känns ju det med tanke på att det var 28 Augusti.

Kul att se Jacke spela (ok det var i ynka tre minuter, haha) med A-laget var det ialla fall. ;)
Debuten blev inte lång på planen första matchen och det hade väl ingen i familjen förväntat sej heller.
Men nog känns det snopet att det i en träningsmatch inte blev mera spel för honom.

Nu tänker jag duscha av mej efter spinningen och sen blir det till att gosa ner sej i sängen.
Har nu bara två dagar kvar att jobba som boendestödjare och det suger kan jag tala om, :(

P & K

Å



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar