torsdag 11 oktober 2012

Härliga dag..


Hejsvejs alla solstrålar!!

Vilket väder, va??
Helt fantastiskt underbart med en sol så stor och varm, lovely.
Idag har jag chockat min J ordentligt.
En dusch ok inte så ovanligt men idag tvättade jag håret också, juuhuuu!!
Efter lite piff med diverse make up och hårstyling så kändes det nog som om frugan gjort en totalrenovering på sej själv, (då kan ni tänka er hur jag grottat in mej dom här krasseldagarna, mm).


Har softat en stund med några tidningar och favvo choklad.
Nötter, nötter, nötter I love it.
Men måste ta det lite easy då jag ibland kan få lite kli i munnen och halsen om det blir för mycket av det goda.
En kopp latte till och jag måår såå braa.



Efter både möten och lite leverans på kläderna som jag lade ut igår så bjöd jag ut J på lunch innan han skulle börja jobba.
Tyckte att han varit så flitig med att få in ved i boa så ville göra honom lite glad efter liiite gnäll.
Med rosor på kind och solsken i blick hade vi det mysigt med myycket god mat.

Tog en tur på affären och gissa om jag var sugen att handla hem något nytt och testa mina kok kunskaper.
Var ju uppe med tuppen och fräste på 2 kg kycklingfilè imorse så hälften blir med jordnötssås och hälften blir med röd curry, kokosmjölk, chasewnötter och lite grönsaker som morötter, bambuskott och lök i en salig blandning, yummie.

Men nog känner jag att min kondis inte är på topp. Efter att ha varit ute för första gången sen i söndags så blir jag lätt andfådd av att gå runt med kundvagnen bara.

Men antar att det är dax att sätta fart nu.

See ya

Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar