måndag 29 oktober 2012

Slirar lite..


Taa daaa!!!!

Här är det helt ok Måndag faktiskt.
Hur har ni det? Har ni fått något vinterland?
Här vräker det ner idag och det började nog redan inatt eller väldigt tidigt i morse.

Hade ett samtal om däckbyte med J förra veckan. Han tyckte att jag skulle åka och byta idag när jag är ledig.
Ja eller så kan du ju göra det när du är ledig på Tisdag, sa jag.
Har ju bytt däck nu de senaste fyra fem gångerna. Men ialla fall så imorse halv sex så skjutsade jag så snällt J till jobbet med sommardäck och sen till Söderhamn för att sula om.
Det var inte helt enkelt att köra i mörkret och med snörök. Ja det var många som tyckte att jag körde på tok för sakta och åkte om.

Det manliga klientelet som ju var alla typ tyckte att jag var en redigan tjej som åkte i detta väder och fixade detta. Dom bjöd på fika och sa åt mej att köra lugnt hem.

Väl hemma igen så har jag dragit igång städning för ingen här gör det liksom.
Någon som vet någon bra städerska för en hyfsad peng. Känner att jag vill göra annat mina lediga dagar faktiskt.
Har hunnit burit in ved och eldar för fullt i köksspisen. Snart hugger jag in på tvätten och om jag orkar så blir det en runda på övervåningen med.
Ja det fixar sej ju inte självt där uppe heller.

Ha det bra och kör försiktigt,

Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar