måndag 7 oktober 2013

Dagens!!


Tjingeling!!

Dagens arbetspass blev det kortaste i historien för mej. Åkte dit som vanligt fast det var typ under eget tvång. Efter en natt som inte gav någon 'skönhetssömn' så kom jag ialla fall dit. Men efter en läkartid två timmar senare så var det bara att bege mej hemåt igen. Med 39.4 i feber så ställde farbror doktorn en enkel fråga - Hur tänkte du nu, Åsa?? Eeh ja det kan man ju undra. - Varför stannade du inte kvar i sängen i morse?? Shit ibland känner man sej bra dum. Som att bli påkommen med fingrarna i syltburken typ.
Ja men jag tror nog att jag kan klara hur mycket som helst.

Där fanns det inte så mycket att fundera på utan bara att åka hem igen.
Har legat och vilat och slumrat till lite då och då. Men så kom fina dottern hem och fixade raggmunk med lingonsylt och keso. Men oj vad gott det var. Fick mej en liten uppläxning också i form av ' nu ska du bara ligga still. Inte äta nåt sött som typ godis (kan hon mena choklad tro) för då matar du bacillerna. Sen tar du den här, en tablett i färg svart och den smakar typ bajs. Men den är nyttig, bara vitaminer så du blir frisk nån gång!!
Är trött på att se dej så dålig hela tiden så nu ska jag se till att du får i dej bra saker.
Tror ni jag vågar säga emot :) Hon är så omtänksam och hon lär sej mycket bra saker på omvårdnadsprogrammet som hon går.

Bäst att äta innan hon kommer och kollar till mej igen.

Nu kan det bara bli bättre!!

Å




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar