fredag 17 juli 2009

Dax för fredagsmys.

Hallåj!

Oj vad vi har haft det skönt en stund på kvällen nu. Vi har grillat och myst ute i solen.
Jacob var hemma och åt med oss alla utom Adam för han jobbade. Men han kom lite senare och åt han med.
Men det är nåt ungdomdisco i stan som Jacob ska gå på med sina vänner så han har kutat runt och provat kläder och skor nu ett tag innan han tog bussen.

Tänk vad fåfäng han har blivit. Ok visst är det väl kul att han är noga med hur han ser ut och vill vara snygg men kan nog tycka att det går till överdrift ibland. Eller är det bara för att han är kille och man inte förväntar sej att han ska stå framför spegeln så mycket som han gör, eller som jag tycker att han gör.
Kanske hade jag inte reflekterat över det om han vart en tjej. Men jag har sett andra tonårsgrabbar som har brallor med en massa hål i och har fett hår och kepa och ser riktigt smutsiga ut och det vill man ju inte heller som mamma.
Nej jag får väl ta att det blir lite köbildning framför spegeln eftersom Adam är lika mån om sej och sitt utseende han med.
Men så har jag ju världens finaste grabbar också, men det tycker ju alla mammor om de sina och jag är inget undantag.


Jacob fick så lov att ställa upp på bild innan han skulle åka. Men han kände sej inte helt bekväm i den här rollen. Men knäpp nån gång hörde jag några gånger.


Han förstod ju att dom skulle hamna på min blogg av nån anledning. Men jag fick muta honom och säga att inga kort, inga stålar till nöjen. Ni ser ju själva vem som vann. Precis ingen egentligen. Jag blev lite mera pank bara, men det drabbar ju ingen fattig

Jaja det är väl så man har lärt dom, om du gör det så får du det, eller tvärtom.

Men nu blir det film och chips med lill Strumpan.
Ha det underbart och kramisar från en Muffinsmidja under uppbyggnad, igen.

1 kommentar:

  1. Hej
    Fin grabb du har,ja visst går det att muta dom alltid.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera