torsdag 16 juli 2009

Hemma igen.

När Filippa gick på sommarlov sa hon att dom i hennes klass tyckte att hon var bra märklig.
?????. Ja så såg vi ut, jag och Jörgen när hon berättade det. Vi undrade så klart varför och hon sa att hon var den enda i klassen som ALDRIG ja säkert på hela skolan som inte vart till Furuvik.
Nu kräver jag att vi ska åka dit på mitt sommarlov i år, sa hon.
Men vi trodde väl inte att hon skulle tycka det var så spännande som mer eller mindre är uppväxt på Gröna Lund och Skansen. Ja det blev så att vi var där ofta när barnen var små eftersom vi bodde i Stockholm då och vad är då Furuvik jämfört med dom platerna har ju vi tänkt. Fel, fel, fel hade vi i det.
Ialla fall så i söndags skulle hon ta tåget till Gävle för att vara med sin faster och hennes lilla gulliga familj i några dagar och gissa om lyckan var total när Marit säger att vi tänkte åka till Furuvik när vi hämtar dej på tåget.
Kameran, jag måste ta med kameran för här ska det bli bildbevis på att jag varit där.
En massa kort knäppte hon men jag har valt att inte visa dom från Furuvik utan några på alla inblandade istället.



Här badar kusin Eira i polen. Filippa är badvakt. Precis som en sommar ska vara med sol och gröna gräsmattor.



Här var det visst blöjbyte på G. Men inga problem för en sån lycklig liten tjej.



Filippa i bojjor. Nja hon ser inte så ledsen ut för det, hihi.



Här är familjen Bergström/Hilding, Marit, Eira och Jacob.



Lite små bus i famnen på kusinen, Eira och Filippa.

Hörrni det var allt för denna gången nu ska jag fixa lite frukot innan jag ska jobba. Men jag är ledig i helgen och det är Raringen med, jippi.

Solen är här igen så njut medans ni kan, kramar Åsa.

1 kommentar:

  1. Hej! Roligt att hitta hit, vi bor ju båda i Hälsingland. Mysig blogg du har och goda bakverk :-)Min blogg har ett fint namn, eller hur?

    SvaraRadera