söndag 12 juli 2009

Rundvandring.

En dag när jag var inne i tvättstugan så såg jag ut genom fönstret upp på berget. Det skytmtade nåt rosa mellan det höga ogräset som frodas där.
Det är ju skapligt mysigt där uppe med en jättelik syrenberså. Tyvärr är vi bara där när det klipps gräs eftersom det är en sån sluttning. Men det är lite plant, lite etage, typ.

Ialla fall så bestämde jag mej för att ta mej en titt där uppe.



Här en ostylad uteplats med lite tvätt på tork. Men ni får en liten känsla av hur högt det är och ändå står jag inte allra högst uppe.



Lite närmare och där till höger står det vitmålade pelarbordet som jag hade tänkt att vi skulle ha inne i rummet vid soffan.
Men det passar bra där så jag får väl ta in det senare när utesäsongen är över.



Här är bordet närmare med några betongfåglar och en urna med en krukros på.



Här är det där rosa som jag såg genom fönstret, vilda rosor av något slag. Undrar om det är någon som vet vad det är för sort och om man kan flytta den till en annan plats?
Den har vi haft hela tiden, men jag har "råkat" köra över den med gräsklipparen förr om åren, sa Jörgen.
Inte undra på då att jag aldrig har sett den tidigare. Men nog skulle jag vilja ha den så att vi kan njuta av den mera än vi gör nu.

Nu väntar ett träningspass och Raringen vill också följa med. Jaha ja, nu undrar ni vad har jag lyckats fått med han på för nåt. Men ni kan vara lugn det är inte afrodans utan pump.

Ha de, Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar