söndag 19 juli 2009

Planering.

Hej!
En typisk söndagsångest har smugit sej på mej. Känner mej lite trött och sliten och är riktig tråkig. Eller nej det är inte jag om är tråkig, det är mannen. Jag har ju liksom laddat för den här helgen att vi skulle fixa lite och en ny möblering i köket stod på listan. Ja ialla fall min lista.Men han stretar emot det värsta han kan.
Har ju längen velat ta in vårt köksbord i köket igen men det är det tydligen bara jag som tycker. Grabbarna flyr fältet så fort dom hör mej prata om köket och Jörgen tar på sej "vrångtröjjan". Men det är så bra som vi har det tycker dom men det gör inte jag och nu måste jag försöka komma på nåt listigt för att han ska förstå att det är bra mycket roligare med en fru som får utlopp för lite skapande än att sitta och titta i tidningarna.
Dom där jäkla tidningarna som ger mej alla dessa jäkla ideèr tycker dom tre av det manliga könet. Vi slänger skiten var det en av dom som sa en gång Men det sa han bara en gång för det onda ögat han gick av mej då gjorde att han fick hicka och gnydde fram ett "jag skämtade bara".
Tur för honom det.

Ett annat projekt som jag planerar för är våran toalett på övervåningen som är i icke funktion. Det ska vi försöka ändra på också. Det gamla badkaret ska slängas och toaletten och handfatet ska bytas ut.



Tycker att det är enkelt och fräscht som det ser ut på bilden här. Lagom lantligt är det också så det passar mej utmärkt. Men sen gäller det ju att få med nån i familjen på min sida så jag inte behöver gå i motvind mot alla de andra. Det mina vänner krävs det planering för.

Nu ska jag hämta Filippa som sovit hos en kompis och sen ska jag göra mitt bästa för att få in bordet så håll alla tummar ni har.

Regnet hänger i luften och humöret likaså, haha.
Kramar Åsa.

5 kommentarer:

  1. Du det var ett trevligt bild på toan du visar,hoppas du får in köksbordet nu.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!
    Är lite stressad nu men ska svara på din fråga om dörren. Jag patinerar den med vax och brun umbra,då får den en bra yta!;))
    Ha det gott!
    Marie minlillaveranda

    SvaraRadera
  3. Håll ut, förhoppningsvis inser han också att det självklart måste bli som du vill! =)
    Här hemma pågår värsta rensningen av gammalt skrot. Sen, efter ett besök på tippen så måste det ju vara helt OK att unna sig något nytt från Villa Vanilj, "Sussies" eller någon loppis. =).
    Ha de bra! /Tintin

    SvaraRadera
  4. Haha! Jag känner igen det där! Men tillslut brukar "dom" ge upp och göra som vi vill, för att slippa tjatet kanske? :) Min gubbe har då lite tur på sin sida då vi bor i en hyresrätt, annars hade det varit renoveringar som hette duga! Visade han din bild på toaletten och han sa att "Ja, den var väl fin" Hör och häpna! Måste ut på hemnet nu och hitta nåt att sätta klorna i! Hälsa Jörgen! Kram Caroline (lidl) =)

    SvaraRadera
  5. Uuunderbart vacker bild på badrummet!!

    Trevlig blogg du har, hit kommer jag igen. Kram Jannice

    SvaraRadera