onsdag 22 juli 2009

Tar saker i egna händer?

Hej svej!

Ja då var det gjort då. Köksbordet och stolarna är på plats och våran gamla köksö. Men det är inte min käre man som kan ta åt sej äran för det blev dam som hjälpte mej härom kvällen.
En ny kökslampa ska det bli med så småningom.
En dag på jobbet hörde jag några mammor som pratade om hur man tar upp vissa fläckar som helt plötsligt en morgon infinner sej på lakanet, när man har grabbar då.
Inte så svårt tänkte jag. Inte om man gör det odrammatiserat då som jag gjorde, haha. Ja jag kan avslöjja att jag är inte så smidig alla gånger och det är inte alltid så genomtänkt när jag ska framföra mina budskap. Följande händer;
Jag står en eftermiddag och lagar mat och börjar så smått tänka på just detta med "de ofrivilliga" fläckarna om liksom en morgon är där och man (eller sonen) kanske tänker var kom dom ifrån?
Mamma som man är så måste jag ju säga någonting. Gissa vad, det gjorde jag.
En av grabbarna kommer nerskuttande från sitt rum och in i köket, alltså där jag står med huvudet i kastrullerna och han undrar vad det blir för mat?
- Köttfärsås och spagetti, svarar jag.
- Gott det var längesen, svarar Grabben.
- Mmm och föresten så vill jag berätta en annan sak, säger jag.
- Jaha, vaddå, undrar han?
- Eh, jo du vet att om du vaknar nån morgon och det är blött eller nåt annat kladdigt på lakanet så behöver du inte bli orolig för det är helt normalt att det kan bli så när man är i din ålder. Helt normalt.
Hmm, hur normalt är det att haspla ur ej nåt sånt när man lagar mat undrar jag och säkert ni också nu. Men han fick ialla fall inga men av denna händelse, inga synliga åtminstone och inte kan jag väl påstå att jag krånglade till det heller. I efterhand skulle jag ju kunnat sagt nåt om var ifrån dessa fläckar kommer och varför. Men det är väl lite överkurs.
Här en bild på sakerna som jag har en del jobb med. Det blir självklart efterbilder också.
Nu ska jag lägga mej för imorgon blir det att kliva upp i ottan.
Go`natt, Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar