söndag 22 mars 2009

Mina grannar!!

Som jag har väntat på detta inlägg från någon tidning och nu äntligen kom det med i Lantliv. Maja (som vi kallar henne) berättade för mej att Helena och Marie skulle komma hem till henne och göra ett reportage med bilder från hennes hem.
Äntligen, tänkte jag. Som jag har väntat och väntat.
Men Maja är så rolig, hon säger att "men jag bor ju bara här och vem vill se mitt hem"?
ALLA, såklart.

Här är dom Maja och Tommy, kul att han oxå är med på bilden. Den blev suddig fast jag tror att ni har denna tidning. Ja nu får ni kolla en extra gång från detta reportage och min hemby.

Detta kök är så helt underbart härligt. Mitt emot denna matplats så finns en jättefin gjutgärnsspis. Den är inmurad och inget har lämnats åt slumpen, supersnyggt.

Det här är ju oxå köket och till höger där så har dom en bar som är ihopbyggd med bänken och ett skåp ovanför. Tommy och Maja har fått sån fin patina på deras vitsåpade golv, så jämt och fint.

I somras så var jag och Eva från Smultrongården här och fikade och kikade runt i hennes butik. Jag har ju gångavstånd till henne jag. Dom följde sedan med mej hem en snabbis, hennes man var oxå med. Hon är ju en kvinna som har en energi utan dess like och en idéspruta som jag aldrig har träffat tidigare. Skulle tro att ni har läst om hennes projekt som är på gång där.
Men här hemma så kan jag tala om att dom inte möttes av nåt "hallelulja moment".

Nu ska vi ha visning på vårat caffé så nu är det snabba ryck som gäller. Ha de bra i solen och kramisar från mej.


1 kommentar:

  1. Lycka till med visningen!!! Jag har försökt dra ner på våra utgifter och avsagt alla prenumerationer, men jag tror banne mej jag måste prenumerera på Lantliv igen. Man blir ju så himla nyfiken!!!

    SvaraRadera