tisdag 29 december 2009

God fortsättning!
Hoppas ni haft det bra i jul och att ni hunnit njuta av den med.
Vi har haft det bra här hemma. Lite ledigt och lite jobb, precis som jag vill ha det.
För mycket ledighet gör att jag blir för trött och inte får någonting gjort.



Vi var hemma hos min mamma på kvällen och åt julmiddag och hade tomten på besök.
Men vi blev inte sen där.
Finns en del "vuxna" människor som är så stor på sej att dom nästan spricker,
och det är inte för att dom har ätit för mycket.
Men jag vet vid det här laget att det brukar slå tillbaka på dom själva.
Jag kommer inte att springa och strö salt i såren som vissa andra gjort för det är inte min melodi.
Men nog undrar jag varför man genast springer och skvallrar för våran mamma när man får reda på något som egentligen inte är dennes ensak.



Inte för att vara bussig illa fall.
Nej utan för att man är så jäkla elak, eller avundsjuk.
Det spelar mej ingen roll vad motivet var men
vi i våra familj har upptäckt att det är inga människor vi skulle ha med att göra om det inte är för att vi är släkt med varann. Tragiskt men sant. Men alla passar inte ihop och jag undrar hur det blivit så när det gick så bra förr.
Kan säga att misstaget som gjordes är väl inget som vi är stolta för heller men hallå,
alla gör vi våra misstag och en del är grövre och en del mildare. Jag har en del lik i min garderob och jag vet att det har även dessa "proppmätta" människor.
Men det ska jag säga att ingen tonåring i mitt veto är fläckfri och vi får se vad som händer när
det blir fler tonåringar i våran släkt.
"
Men den som verkligen handlat med hjärtat och med förnuft
min kära mamma/mormor har verkligen visat att vi inte lämnas utanför, även om jag tror
att nog somliga hoppats på det.
Den värme och den lätta stämning hon höll till godo med var helt underbar.
Tack snälla för att du inte gjorde (den det här handlar om) till ett offer.
"
Oj, ja det var inte meningen att det skulle bli ett sånt här inlägg.
Men det var skönt att få ur sej lite av min "spya" som jag haft sen i augusti-september.
Våran jul har verkligen varit kanon även om det kanske inte låter så och faktiskt
så har det visat vem som är mest vuxen.
Det är inte säkert att det alltid är en vuxen människa som är det alla gånger.
"
Nu blir det ett klädombyte för ett träningspass börjar närma sej.
Må så gott Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar