lördag 19 december 2009

önskelista...
(bild lantliv).
Idag så såg jag att min goa tös satt upp en önskelista på vårat kylskåp.
Det är bland det fulaste jag vetatt ha lappar där.
Men mannen ger sej aldrig utan sätter upp nya hela tiden.
Ialla fall så påpekade jag lite diskret att jag sett nykomlingen.
"
-Men snälla den har suttit där i två månader, typ. Är du blind eller?
-Nja, ser dåligt det gör jag väl o,,,,.
-Men HALLÅ, du tror väl inte att jag missat det, allvarligt?
Du envisas ju med att ha dina fula glasögon varje morron
så tro inte att NÅGON har missat det mamma.
Hela skolan vet det vid det här laget.
- Ok, men inte mitt fel och du kasnke själv behöver glasögon en dag, svarar jag.
-Mmm men inte några från stenåldern, säger hon och ser lagom kaxig ut.
-Förbaskat åxå ska det vara såhär med tonårstjejjer, usch?
Då kan jag tala om att det är enklare med killar.

(bild lantliv).
Vad har ni gjort idag?
Halv sju kokade jag knäck, städat, tvättat och jobbat.
Nu ska jag göra små amarettobollar.
Man tar det istället för arraks essens som inte är så populärt här hemma.
"
Vi hörs imorron igen kan jag tro.
Vi ska få mera snö då har dom sagt och det är bättre
än det kalla vädret som är nu.
Nu blir det lite mildare och det är bra.
Vi lade termometern på golvet och den visade 10*C bara.
Må så gott, Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar