söndag 13 december 2009

Hallåj!
Ja tänk att det redan är Lucia. Inte lång tid kvar nu till julafton.
Vi har sovit bort halva dan idag och vissa av oss har fortfarande inte klivit upp, hmm.
Men snart får jag gå och ruska liv i honom ordentligt tror jag annars blir det problem att
ta sej upp imorron igen. Det blev allt lite för sent igår och det är klart att
det händer inte så ofta
hos oss det och då har man väl rätt att vara lite off.

Lucian står på bordet och det får hon gör varje år.
Filippa fick henne av sin farmor det år när hon fyllde 7 år och sen
dess har hon funnits med vid vår luciafrukost.
Här ser ni även hur min andra adventsljusstake ser ut.
Jag har samlat några ljusstakar i fattigmanssilver i olika höjd och utseende på
en bricka och satt fast siffrorna med en ståltråd.
Gillar den mycket och den passar här inne i "veranda" rummet.
Lämpligt att ha dom på en bricka med om dom står i vägen så är det lättare att flytta
hela brickan.
Men nu blir det till att fixa till sej igen för nu väntar ett nytt glöggparty.
Det ska bli så kul att se hur min vän har fått det.
Dom har renoverat om i köket och jag är så nyfiken på resultatet.
Må så gott och här var solen framme idag, lovley.
Lussekramar Åsa.

1 kommentar:

  1. Hej
    Vilken gullig liten Lucia du har,ser jätte trevligt ut med alla ljusen där.
    kram o ha en go kväll.
    ninni

    SvaraRadera